• Selfish Geene

är du för fri abort?

är du för fri abort fram till v18+0?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 20:28
    om du känner att du inte kan svara "ja" eller "nej" får du gärna diskutera saken, jag har medvetet avstått alternativet "annat" för att siffrorna ska bli så tydliga som möjligt

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är du för fri abort?
  • Empiiis

Nej. Inte för fri abort överhuvudtaget!

• BängtRagnhild

Självklart. En av de viktigaste rättigheter kvinnor har.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • stresss

Jag är absolut för fri abort, men lite tveksamt till att det är helt fritt så långt framme, och möjligt även längre fram (med tillstånd från socialstyrelsen). Jag kan förstå att det kan finnas särskilda skäl, men jag tycker att det borde bara helt fritt i t ex 12 eller 14 veckor. Sen borde kvinnor inte få vänta i onödan heller, om de vill ha en abort.

Att man beviljar abort på ett livsdugligt barn, eller ett barn som hade kunnat räddas till livet, tycker jag bara borde ske då mammans liv är i fara.

• Selfish Geene
    stresss skrev 2011-06-27 20:33:49 följande:
    Jag är absolut för fri abort, men lite tveksamt till att det är helt fritt så långt framme, och möjligt även längre fram (med tillstånd från socialstyrelsen). Jag kan förstå att det kan finnas särskilda skäl, men jag tycker att det borde bara helt fritt i t ex 12 eller 14 veckor. Sen borde kvinnor inte få vänta i onödan heller, om de vill ha en abort.

Att man beviljar abort på ett livsdugligt barn, eller ett barn som hade kunnat räddas till livet, tycker jag bara borde ske då mammans liv är i fara.
    något särskilt skäl att du tycker att just v12 eller 14 är en lämpligare gräns än v18?
  • stresss

Egentligen inte, men fostret är mindre utvecklad, och mamman har haft tid att både upptäcka att hon är gravid och fundera ut vad hon ska göra.

Svar på tråden är du för fri abort?