• Bia 80

Sadelpad fram?

Behöver få tag på en vettig sadelpad för att höja sadeln fram. 
    Någon som har något tips/erfarenhet på vart man kan få tag på en sådan? 

• Svar på tråden Sadelpad fram?
  • Cia o krabaten

Tyvärr bara en nödlösning, byt sadel istället.
    Annars finns de väl hos deflesta hästaffärer typ hööks? 

• Bia 80

Har inte hittat på Hööks tyvärr...

Jag vill inte byta sadel just nu då han håller på att muskla sig och just nu skulle han behöva ett lyft.

• qenzo
    Bia 80 skrev 2011-06-28 07:41:16 följande:
    Har inte hittat på Hööks tyvärr...

Jag vill inte byta sadel just nu då han håller på att muskla sig och just nu skulle han behöva ett lyft.
    Finns ju en hel sektion på Hööks med pads
    http://www.hooks.se/deptlist.aspx?deptid=104
    Eller den längre beskrivningen Hokks.se - häst - listan till vänster - sadelpaddar
  • Bia 80

Jo paddar finns men ingen av dem verkar vara för att höja sadeln fram....

• Marlin16

Fjärilspadden måste användas ihop med en gelpad eller? Jag har aldrig provat den, men den verkar ju oxå ligga stilla!

• Bia 80

Den kommer nästa vecka så då får vi se. Han blir mkt mindre riden nu men ska sätta igång ordentligt om 2v så då blir det kanon med padden.

Har en varmblodsvalack Skrattande

Själv då? Antar att det är den jag anar på profilbilden?

• Marlin16

Okej. Ja, det är han på bilden just nu. Dock har han fått hovbroskförbening och är halt. Så jag letar ny häst. Inte det lättaste... Är kräsen och vet precis vad jag vill ha. Jag mailade lite för skoj skull på en som vunnit 3-års test i dressyr nu i maj. Hon svarade att hon inte tänkte sälja, men om hon fick 800.000 plus moms så gick det bra.
    Haha, jag tänkte nog att den var dyr, men inte sååå dyr  

• Jea79

Min kompis har en likadan till den du köpt, fungerar hur bra som hälst :)

Min hoppsadel blev förresten i sin tid stoppad så att hon va tvungen att ha pad under tills hon växt i den - va tyvärr väldigt tunn när jag köpte ny sadel.. 

• Bia 80
    Marlin16 skrev 2011-07-15 14:07:39 följande:
    Okej. Ja, det är han på bilden just nu. Dock har han fått hovbroskförbening och är halt. Så jag letar ny häst. Inte det lättaste... Är kräsen och vet precis vad jag vill ha. Jag mailade lite för skoj skull på en som vunnit 3-års test i dressyr nu i maj. Hon svarade att hon inte tänkte sälja, men om hon fick 800.000 plus moms så gick det bra.
    Haha, jag tänkte nog att den var dyr, men inte sååå dyr  
    Fy vad tråkigt det lät
    Ha ha tja kanske liiiiite för dyrt
    Jea79 skrev 2011-07-16 18:59:39 följande:
    Min kompis har en likadan till den du köpt, fungerar hur bra som hälst :)

Min hoppsadel blev förresten i sin tid stoppad så att hon va tvungen att ha pad under tills hon växt i den - va tyvärr väldigt tunn när jag köpte ny sadel.. 
     Ok vad kul att höra att den var bra!
  • Marlin16

Ja även om jag inte betalar ur egen ficka så har jag inte 1 miljon att röra mig med. haha

Svar på tråden Sadelpad fram?