• LeiaBus2010

Badar ni ert/era Barn i vasken? NEJ FY

Vad tycker ni om att man badar sitt barn i vasken?

Har ni tänkt på hur mycket bakterier och äckliga saker det finns där?
    Och där sätter man sitt barn?

Jag är emot badning i vasken, vad anser ni? Badar ni ert barn i vasken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badar ni ert/era Barn i vasken? NEJ FY
  • Heffa

Att bada sina barn på ett badhus i deras pissepoolar anser jag äckligare i såfall.

Over and out
  • Vinxen

Det är väl inte äckligare i vasken än någon annan stans? Man gör väl rent innan?!

• LeiaBus2010
    Heffa skrev 2011-06-27 21:18:48 följande:
    Att bada sina barn på ett badhus i deras pissepoolar anser jag äckligare i såfall.
    Haha, ja det är iofs sant, men där är det väl mer "naturliga" bakterier... barnen kissar ju i sitt eget bad med.
    Men i vasken/sinkhon finns det så mycket annat :/ Jag är bara nyfiken, jag har själv inte velat bada min dotter där pga alla ohygieniska partiklar som man faktiskt inte får bort fast man kanske skrubbar den innan. 
  • Habaladabala

Nix men enbart av praktiska själ och inte för att det vore äckligt. I slasken diskar vi glas som vi sen dricker ur men det gör vi knappast i badkaret, däremot brukar vi skölja ur "äckliga saker" som grönsakslådan som det möglat tomater i, sopkorgar som läckt, nerspyyda/bajsade/kissade kläder osv 
    Nu brukar vi såklart skura ur badkaret efteråt men vasken känns trots allt renare än badkaret men som sagt får barnen bada i badkaret ändå.....

• Habaladabala

skäl menar jag såklart....

• Zirup

Nej men jag är inte emot det. Bara onödigt när vi har både dusch och badkar och balja...

• LeiaBus2010
    Habaladabala skrev 2011-06-27 21:23:11 följande:
    Nix men enbart av praktiska själ och inte för att det vore äckligt. I slasken diskar vi glas som vi sen dricker ur men det gör vi knappast i badkaret, däremot brukar vi skölja ur "äckliga saker" som grönsakslådan som det möglat tomater i, sopkorgar som läckt, nerspyyda/bajsade/kissade kläder osv 
    Nu brukar vi såklart skura ur badkaret efteråt men vasken känns trots allt renare än badkaret men som sagt får barnen bada i badkaret ändå.....

haha, ja det var en bra liknelse :) Vi gör allt äckelpäckel i vasken vi :P Vårt badkar är så pass nytt så vi inte velat "äckla" ner det haha.
    Men ni förstår min tanke?

I badkaret är vi varje dag så det blir rent varje dag också men i vasken städas det inte lika flitigt....

• LeiaBus2010
    Zirup skrev 2011-06-27 21:24:39 följande:
    Nej men jag är inte emot det. Bara onödigt när vi har både dusch och badkar och balja...
    Cool
  • pamilya

Hur äcklig är din vask? Du kan alltså skölja mat som du och barnen sedan äter men inte tvätta av barnen?

• Leoella

En rostfri diskho som diskas ur före bad känns tillräckligt hygieniskt för mig.

Svar på tråden Badar ni ert/era Barn i vasken? NEJ FY