Smytt skrev 2011-06-27 22:37:02 följande:
Hej,
Familjen har nyligen begåvats med ett PS3 och bla singstars mikrofoner, problemet är bara att barnen tycker det är så trist att alla låtar e på engelska. (och inte den typen av musik som de lyssnar på) Så nu söker jag efter singstars skivor med låtar på svenska. Typ den med svenska schlager hits som finns/fanns till PS2? Där fanns väl oxå ngn med filmmusik från de tecknade filmerna som oxå var på svenska..
Går det förresten att köra PS2 varianten i en PS3?? Någon som vet?
Vill gärna ha tips på andra bra barnspel till PS3 oxå, tjejerna är 6 och 8 år.
Jodå det går utmärkt att köra playstation 2 varianterna av singstar i playstation 3. Detta måste ske genom att först stoppa in playstation 3 singstar skivan, sen bytar skiva genom "select" har jag för mig. och stoppar in singstar skivan för playstation 2.
De enda spelen som finns på svenska är ju:
Singstar Kent
Singstar disney svenska
Singstar Svenska stjärnor
Singstar Svenska Hits
Singstar Svenska Hits schlager
Göteborgstjej skrev 2011-10-26 22:39:52 följande:
Hej... Tjuvar din tråd lite... Hittade du några riktigt bra barnspel till dina tjejer? Vi är (troligen) på G att inhandla en PS3a och du kanske (eller någon annan) har tips till 7åriga tjej? (Eller till 3,5årige killen...)
Det finns såklart singstar som brukar bli väldigt populärt, både hos barn och föräldrar.
Barnspel brukar annars finnas mer till Wii, och till playstation 3 finns inte så många.
Några på rak arm:
Little Big Planet 1 & 2
Lego Harry Potter
alla Lego spel egentligen är barnvänliga
Sonic & Sega All star racing..
Sen har det kommit ut ett spel:
Skylanders: Spyro's Adventure
rekommenderar att ta ett starter pack till börja, kan ju utöka med fler karaktärer med tiden.