• Smytt

PS3 Singstar spel på svenska??

Hej,
    Familjen har nyligen begåvats med ett PS3 och bla singstars mikrofoner, problemet är bara att barnen tycker det är så trist att alla låtar e på engelska. (och inte den typen av musik som de lyssnar på) Så nu söker jag efter singstars skivor med låtar på svenska. Typ den med svenska schlager hits som finns/fanns till PS2? Där fanns väl oxå ngn med filmmusik från de tecknade filmerna som oxå var på svenska..

Går det förresten att köra PS2 varianten i en PS3?? Någon som vet?
    Vill gärna ha tips på andra bra barnspel till PS3 oxå, tjejerna är 6 och 8 år.

• Svar på tråden PS3 Singstar spel på svenska??
  • Göteborgstjej

Hej... Tjuvar din tråd lite... Hittade du några riktigt bra barnspel till dina tjejer? Vi är (troligen) på G att inhandla en PS3a och du kanske (eller någon annan) har tips till 7åriga tjej? (Eller till 3,5årige killen...)

• sandmaster
    Smytt skrev 2011-06-27 22:37:02 följande:
    Hej,
    Familjen har nyligen begåvats med ett PS3 och bla singstars mikrofoner, problemet är bara att barnen tycker det är så trist att alla låtar e på engelska. (och inte den typen av musik som de lyssnar på) Så nu söker jag efter singstars skivor med låtar på svenska. Typ den med svenska schlager hits som finns/fanns till PS2? Där fanns väl oxå ngn med filmmusik från de tecknade filmerna som oxå var på svenska..

Går det förresten att köra PS2 varianten i en PS3?? Någon som vet?
    Vill gärna ha tips på andra bra barnspel till PS3 oxå, tjejerna är 6 och 8 år.
    Jodå det går utmärkt att köra playstation 2 varianterna av singstar i playstation 3. Detta måste ske genom att först stoppa in playstation 3 singstar skivan, sen bytar skiva genom "select" har jag för mig. och stoppar in singstar skivan för playstation 2.

De enda spelen som finns på svenska är ju:
    Singstar Kent
    Singstar disney svenska
    Singstar Svenska stjärnor
    Singstar Svenska Hits
    Singstar Svenska Hits schlager
    Göteborgstjej skrev 2011-10-26 22:39:52 följande:
    Hej... Tjuvar din tråd lite... Hittade du några riktigt bra barnspel till dina tjejer? Vi är (troligen) på G att inhandla en PS3a och du kanske (eller någon annan) har tips till 7åriga tjej? (Eller till 3,5årige killen...)
    Det finns såklart singstar som brukar bli väldigt populärt, både hos barn och föräldrar.

Barnspel brukar annars finnas mer till Wii, och till playstation 3 finns inte så många.

Några på rak arm:
    Little Big Planet 1 & 2
    Lego Harry Potter
    alla Lego spel egentligen är barnvänliga
    Sonic & Sega All star racing..

Sen har det kommit ut ett spel:

Skylanders: Spyro's Adventure

rekommenderar att ta ett starter pack till börja, kan ju utöka med fler karaktärer med tiden.

• Susanne 977
    sandmaster skrev 2011-11-08 19:10:53 följande:
    Jodå det går utmärkt att köra playstation 2 varianterna av singstar i playstation 3. Detta måste ske genom att först stoppa in playstation 3 singstar skivan, sen bytar skiva genom "select" har jag för mig. och stoppar in singstar skivan för playstation 2.

De enda spelen som finns på svenska är ju:
    Singstar Kent
    Singstar disney svenska
    Singstar Svenska stjärnor
    Singstar Svenska Hits
    Singstar Svenska Hits schlager
    Göteborgstjej skrev 2011-10-26 22:39:52 följande:
    Det finns såklart singstar som brukar bli väldigt populärt, både hos barn och föräldrar.

Barnspel brukar annars finnas mer till Wii, och till playstation 3 finns inte så många.

Några på rak arm:
    Little Big Planet 1 & 2
    Lego Harry Potter
    alla Lego spel egentligen är barnvänliga
    Sonic & Sega All star racing..

Sen har det kommit ut ett spel:

Skylanders: Spyro's Adventure

rekommenderar att ta ett starter pack till börja, kan ju utöka med fler karaktärer med tiden.

Misstänker att du har 60gb versionen av Ps3. Det är den enda som är kompatibel med ps2.
    Man kan inte köra ps2 spel/skivor på de andra modellerna av ps3.

Det går att ladda ner svenska låtar men det är inte alls så mycket svenska varianter som till ps2.

Ang spel så gillar mina:
    Little big planet 1 & 2
    Lego spelen.
    Spyro
    Sonic (finns 2-3olika).
    Eye Pet
    Bolt
    Ice Age
    osv
  • sandmaster
    Susanne 977 skrev 2011-11-08 20:07:16 följande:
    Misstänker att du har 60gb versionen av Ps3. Det är den enda som är kompatibel med ps2.
    Man kan inte köra ps2 spel/skivor på de andra modellerna av ps3.

Det går att ladda ner svenska låtar men det är inte alls så mycket svenska varianter som till ps2.

Ang spel så gillar mina:
    Little big planet 1 & 2
    Lego spelen.
    Spyro
    Sonic (finns 2-3olika).
    Eye Pet
    Bolt
    Ice Age
    osv
    Nejdå, sant att vanliga PS2 spel kräver en PS3 60 GB som du säger, men singstar har sedan en bra tid tillbaka en uppdatering så detta är möjligt just genom det sätter jag angav.
  • Eriin

Har inte ps3 en store där du kan köpa de låtar du vill ha genom "nätet"?

• sandmaster
    Eriin skrev 2011-11-08 22:16:14 följande:
    Har inte ps3 en store där du kan köpa de låtar du vill ha genom "nätet"?
    nja, du måste ha singstar- och där gå in i singstore där det finns låtar
  • Eriin
    sandmaster skrev 2011-11-08 22:18:50 följande:
    nja, du måste ha singstar- och där gå in i singstore där det finns låtar

Ja jo men har man ett spel så är det väl bara att gå in och köpa resten av låtarna, eller? Glad
Svar på tråden PS3 Singstar spel på svenska??