Hur lång tycker ni att en långpromenad är?
Ja, alltså. Hur långt går ni med era hundar när ni går på långpromenad?
Ja, alltså. Hur långt går ni med era hundar när ni går på långpromenad?
För oss var det en halvtimme i skogen plus till och från såklart
1 timme tycker jag.
Långpromenad för mig, är minst 2-3 timmars promenad.
Om jag går långpromenad så är det minst 1 mil.
En timme skulle jag säga - dvs sisådär en 5-6 km.
Beror på vilken av mina hundar jag går med, min hane som fyller 11 och som har problem med leder och dylikt räcker det med ca 30-60 min.
Tiken behöver jag gå med ca 90 min innan jag kan börja kalla det långpromenad.
Vanlig promenad: 30-60min
Långpromenad: från 1½-2 timmar
Minst 1h.
2-3 timmar för vår del. Då är det ren promenad. Tränar WP med dom och DW som brukar var runt en timme. Men utan tyngder så är det 2-3 timmar.
1h+..
När vi tar en kort runda är de ca 30-45 minuter vi är ute och går, vilket är 3 gånger om dagen och på morgonen går vi en långrunda varje dag som är på ca 2 timmar.
Tack för era svar.
Är det samma om det gäller en valp på dryga året då?
Tycker det är viktigt att du anpassar promenaden efter hunden, t.ex ras, kondition etc.
En liten hund kan gå längre när den är 1 år medans en Grand Danois inte ska gå långa promenader förrän den är helt färdigvuxen.
Min Pitbulltik kan du inte få trött bara med promenader, du måste hänga på vikter.
Så det är jätteolika.
2-3 timmar, har en livlig liten vovve! Är det fint väder och vi inte har något annat att göra kan vi dra runt hela dan! =)
En vanlig kissrunda ca 10-20min
En runda ca 30-45min
Långpromenad innebär inte bara promenera. Det ger ju ingenting (i alla fall inte för mina). Någon timmes promenad och aktivitet på det. DW, hundparken, lekar eller någon sorts lugnande träning alt. fyspass. Så det landar på 2-5 timmar.
då vi går på långprommis så innebär det minst 2timmar el mer..då har vi både fysisk&mental tömning.
Längre än vanligt. en långpromenad är det som är jobbigt att gå, så en timme får man nog räkna med i normal tackt, så iaf runt en halv mil.
Jag kan inte säga en direkt tid för jag går oftast till mina hundar är riktigt trötta. Då går vi hem igen och därför kan tiden variera väldigt
Tänker aldrig på hur långt jag går men en långpromenad för mig ligger mellan 45-60min eller mer. När man går med hund är det ju stopp, stanna, lukta, nosa, kissa, bajja, träna lite osv. Så sträckan under ex en timme varierar ju...
2-3 timmar är en långpromenad.
Vanliga promenader/ aktivering ligger mellan 30-60 min.