• Anonym (fundersam)

olaglig slaktmask, vart vänder jag mig?

Lägger in en tråd anonymt för att få råd om vart jag ska vända mig. Har en person i min närhet, dock ingen bekant, som har en egentillverkad slaktmask hemma. Kan eventuellt finnas fler. Tror själv inte att det är lagligt. Hade inte vetat om det om han inte sagt det och dessutom visat upp den för min man. Han har även hotat andra, inte mig och min familj, med att sätta slaktmasken på dom när han varit full. Har mer information om olaga vapeninhav också om honom. Känns väldigt otryggt att ha en person som är instabil emellanåt i sin närhet och veta att han har det hemma. Vissa vapen bör han ha licens på, men en egentillverkad slaktmask? Vart vänder jag mig med sån information. Vill hellst vara anonym med tankte på familjen kan man vara det? Vore bra om någon som är insatt i sånt kunde svara så man vet vad man ska göra.

• Svar på tråden olaglig slaktmask, vart vänder jag mig?
  • Fyrbarnsmorsa

Det är bara att ringa polisen och fråga.

• Anonym

Hej du kan ju alltid anmäla till polisen och vara anonym,dom förstår nog varför du vill vara et oxå,han åker nog även dit för olaga hot vapen innehav.stå på dig.

• Whizzer

Hade oxå ringt polisen o frågat hur jag skulle gått tillväga och självklart påpekat att jag ville vara anonym och icke-spårbar om det skulle leda till nåt framöver

• Lindreas

Ring polisen på 114 14 och rådfråga.

• Anonym (fundersam)

Tack, ska ringa imorgon tänkte jag. Slipper jag ligga inatt och fundera på vart jag ska vända mig. Polisen tänkte jag också men blev osäker.

• Anonym (fundersam)

Eftersom han skryter om den där slaktmasken så borde han inte kunna lista vem som tipsat.

Svar på tråden olaglig slaktmask, vart vänder jag mig?