• marinassk

Träning och matråd för att gå ner gravidkilon!

Undrar egentligen det som rubriken lyder...

Fick min dotter för åtta veckor sen, imorgon för att vara exakt ;) Gick upp 15 kg under graviditeten och har gått ner 10kg hittills, så är ändå ganska nöjd. Men  nu till sak,

Hur gjorde du efter graviditeten? Något smart träningstips nu när man har ungen att bära på eller bra matråd? Någon som ätit LCHF medans man ammar och är det på något sätt fel?

:)

/Marina
    www.familjenwigsten.se

• Svar på tråden Träning och matråd för att gå ner gravidkilon!
  • gluggen77

LCHF ska funka bra.

Är inget farligt med det, hur länge har du ätit det? Har din kropp hunnit anpassa sig och ställa om till fettdrift?

Läs gärna mitt inlägg under hemmaträning, där skrev jag lite övningar och tips

• marinassk

Aha ska kika in och kolla!

Jag har ätit det tidigare, innan jag var gravid. Älskade det! Mådde så mycket bättre och kände mig aldrig sådär tung i magen. Så nej, började idag faktiskt. Alltså ingen förändring ännu :)
    Äter du själv LCHF?

• yena89

LCHF ska gå bra under amningen men man kanske kan ligga på 50g kolhydrater och mindre fett under den tiden då :)
    Har hört om dom som ätit strikt LCHF under amning och har friska barn men det är ingen garanti tycker jag. FInns ju dom som röker och aldrig lider av det också :)

• gluggen77

Det går bra att ligga lågt på kolhydrater.

Glykoneogenesen startar i levern som då omvandlar fett och en del aminosyror till glukos/socker som hjärnan och kroppen behöver.

Jag äter hyfsat strikt LCHF, (jobbar som personlig tränare).

Kroppen har den funktionen att omvandla till kolhydrater i händelse av lågt kolhydratintag tex svält eller säsongsbetonat. Det ligger kvar sedan utveckligen och evolutionen.

Tänk eskimåer som nästan uteslutande lever av animaliskt fett och protein.

• Hansson83

Mycket fika blir det när man kommer hem med bebis =)

Sonen är 5 veckor på måndag och jag tänkte börja ta tag i det sunda tänkandet igen. Vet inte riktigt om LCHF är något för mig då havregrynsgröt och bröd är VÄLDIGT gott! Men kanske är det bra nog att dra ner på kolhydraterna bara??

Någon utav er som börjat träna efter förlossningen?

Svar på tråden Träning och matråd för att gå ner gravidkilon!