• Winky

Miami

Hej,

Jag ska åka till Miami i höst och vill samla på mig så mycket info om vad man kan göra osv när man är där.

Vi ska vara där i två veckor och ska bo vid Miami Beach.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 04:12
    Vad kostar ett pass och hur lång tid innan måste man fixa det så allt är klart?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 08:33
    Tips på billiga hotell i South beach uppskattas också

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 08:52
    skulle vilja veta hur det går till på flygplatserna i USA också

det kommer bara fler frågor:P
  • Svar på tråden Miami
  • eliten

Det roligast jag gjorde i Miami var att åka svävare i träsket och titta på alligatorer.

• Winky
    eliten skrev 2011-06-28 07:40:52 följande:
    Det roligast jag gjorde i Miami var att åka svävare i träsket och titta på alligatorer.
    Tack för svaret!
    Vilket hotell bodde ni på?
  • Dixie

vi åkte "duck-tours" när vi var i Miami - det var kul (även om det är lite turistigt........)

Sawgrass mall är ju också värt ett besök! www.simon.com/mall/

ska ni vara i Miami i 2 veckor, eller ska ni resa runt?
    för det finns ju så mycket mer att göra i Florida - så jag hade nog inte stannat i Miami i 2 v.  

trevlig resa! 

• Demyra

Disney world helt klart, är ju förståss inte i miami men tillräckligt i närheten :)

Jag gjorde inte så mycket annat i miami än solade och shoppade, känns som allt annat roligt finns lite utanför.

• Winky
    Dixie skrev 2011-06-28 08:45:07 följande:
    vi åkte "duck-tours" när vi var i Miami - det var kul (även om det är lite turistigt........)

Sawgrass mall är ju också värt ett besök! www.simon.com/mall/?id=1262

ska ni vara i Miami i 2 veckor, eller ska ni resa runt?
    för det finns ju så mycket mer att göra i Florida - så jag hade nog inte stannat i Miami i 2 v.  

trevlig resa! 
    vi kanske åker till orlando, men vi åker mest för att slappa så vi vill inte göra så mycket dessutom är inte budgeten jättestor heller den här gånger
    vilket hotell bodde ni på?

tack:)
  • Demyra

Jag var där som barnvakt så bodde först i ett helt vanligt egnahems hus och sedan då vi flyttade så bodde vi i ett condominium. Vi var mycket på resande fot så vi hann inte göra så mycket i miami.  Minns att vi var i nån slags spelhall/lekhall i miami men har inget minne av vad det hette.

• eliten

Vi hyrde hus i fourt lauderdale. Sawgrass mills är ett jättestort köpcentrum med många outletbutiker.

• Kodia

Just Miami tyckte vi var lite tråkigt, och det fanns inte så mycket kul att göra med barn.

I resten av Florida fanns massor, däremot!
    Everglades, med airboats, intressanta ställen att titta på djur och natur.
    Orlando med alla parker
    Key West med trevligt folkliv
    Västkusten med fina stränder
    Kennedy Space Center

Om budgeten är begränsad kan det vara en bra idé att bo någon annanstans än Miami Beach, eftersom hotellen där är dyra (hotell i Orlando är billigt). Å andra sidan behöver ni då bil, något ni kanske tänkt klara er utan?

Pass brukar ta en vecka. Du hittar all info på polisens hemsida.

Att flyga till USA är lite struligare än till andra länder i och med att man måste fylla i ESTA på nätet i förväg, och kontrolller innan ni lämnar Sverige och när ni landar i USA tar ett tag.

• ronjaaa

när jag var i miami så var vi på miami seaquarium och simmade med delfiner. Dyrt, men gud vilket minne :)

I orlando finns det mycket att göra. Du kommer aldrig bli rastlös. Wet´n wild t.ex. ett jättestort badland.

Sen finns det ju disney world, universal studios... Jag var på kennedy space center och det var det tråkigaste jag gjort. Men det beror ju på helt hur gammal man är, hur mycket man förstår och hur intresserad man är av det  :)

• Winky

Vi har inga barn men jag är 20 och där är ju alkogränsen 21 så vi ska inte festa heller.
    Vi vill gärna bo i miami.
    Vi ni om det finns nå form av paket där man kan åka till disney över natten bara?

• Kodia

Om du är 20 år och åker utan barn förstår jag bättre varför du väljer Miami! Det finns ju lite roligt folkliv, shopping mm. Men försök att se lite av resten av Florida också, när ni ändå är där.

När det gäller hotell kan du titta på www.tripadvisor.com. Där finns det recensioner av de flesta hotellen i Miami. Jag tror att ni tjänar på att boka hemifrån, via någon bokningssite.

Det finns säkert någon sorts paketresa - om du blir medlem på Tripadvisor kan du kolla i deras forum. Det ställs säkert 100 frågor/dag i Floridaforumet, så använd sökfunktionen, så hittar du säkert något.

• Winky

Vi har bestämt att vi ska bo i miami 5 dagar typ, sen åka till orlando i några dagar och se Sea world och Disney.
    Tack för alla tips:D

Svar på tråden Miami