• audrey1

Cherekringar vs armpuffar

Jag behöver lite råd huruvida jag ska köpa lite dyrare cherekringar eller vanliga armpuffar till sonen som snart är två år. Vi åker på efterlängtad semester till Sardinien om tre veckor. Eftersom vi har pool vid lägenhetsområdet känns nån form av flyttyg nödvändig, särskilt eftersom han inte har några hämningar när det gäller vatten. 
    Det viktigaste är att de håller honom ovanför vattenytan på egen hand utan att vi behöver hålla i honom konstant.
    Är cherekringarna värda sitt pris? Eller funkar vanliga armpuffar lika bra?

• Svar på tråden Cherekringar vs armpuffar
  • JCA

Jag tycker absolut de är värda sitt pris! Läget i vattnet blir helt annorlunda mot vanliga puffar, och barnet har lättare att röra sig också. Det är det enda jag har använt till mina barn, och min stora på 6 som inte simmar riktigt ännu använder det fortfarande.

• BymBym

Är det såna ringar man sätter runt midjan och handleder. Såna är outstanding.

• JCA

Nä, man sätter dom runt överarmen. De är helt runda till formen och förutom att man blåser upp dom har de även någon annan form av stoppning. Så man får tänka på att hålla ventilen stängd i vatten.

• Cia o krabaten

Vi har bara testat vanliga armpuffar och vid 2 är det precis att barnen fixar att hålla sig uppe med enbart dem. Tycker de andra ser ut att funka precis likadant.
    Sonen som är vild och galen och helt orädd samt framåt fysiskt lärde sig vid drygt 2år, just på en utlandssemester.
    Komplettera med simring om barnet ska klara sig helt själv i början kanske, annars får man hålla lite.

Finns en annan anordning som är som en tygklädd frigolitring runt magen kombinerat med likadana simringar, det kasnke skulle funka?
    http://lekmer.se/barn-och-baby/bada-och-plaska/flythjalpmedel/swimpy-float-flythj%C3%A4lpmedel-turkos

Eller en flytdräkt som även är en UV-dräkt där det är som insydd fllytväst runt bröstkorgen. 

• Busbellan

Vi har alltid använt vanliga armpuffar till barnen från 1 års ålder ungefär och de har kunnat hålla sig flytande själva i den åldern. Nackdelen är väl att de går sönder då och då, men ha med några par så ska ni nog klara er
    De kostar ju inte särskilt mycket

Mamma till Nora, August och Ella
  • bluegrass

Vi köpte dotterns cherek när hon var 8 mån och hon är nu 3,5. Vi har använt de otroligt mkt och hon älskar dem fortfarande. De sitter superbra och har grymt bra flytkraft. Hon hoppar i på djupt vatten med de. Har provat vanliga puffar när vi glömt cherek och tycker inte att de sitter lika bra. Satsa på cherek, de är värda pengarna. Om ni vill ha fler barn sen kan ju de ärva också, för de håller!

• audrey1

Tack för allas synpunkter! Nu är jag övertygad. 
    Har inte hört någon som varit missnöjd med sina cherekringar så det blir en investering i babysimbutiken imorgonGlad

Svar på tråden Cherekringar vs armpuffar