• lagamba

Hundtillåtna Badplatser i göteborg?

Som rubriken lyder, på de flesta badplatser brukar man inte få ha med hundar under sommaren..så nu letar jag efter olika badplatser inom och runtom göteborgsområdet där hundar är tillåtna :) Någon som har lite tips att dela med sig av?

• Svar på tråden Hundtillåtna Badplatser i göteborg?
  • blondtjej

La också in en sån tråd utan svar!

På Göteborg.se så står det att Näset, Askimsbadet samt två till är helt hundfria = förbjudet. Resten ska gå bra, men man ska ha hunden kopplad och den ska inte "störa" andra så att säga. 
    Kungsbacka har inga regler alls, mer än att hunden ska vara kopplad och inte vara störande eller rastas på stranden.
    Kungälv/Marstrand står det bara att detär förbud mot hundar på offentliga badplatser. Mejlade dem och kollade om det fanns någonstans man fick vara, men fick inget svar.

Varberg har en egen hundbadplats på Getterön som jag är sugen på att testa. 

• trollkarl

Finns inget som säger hundförbud så länge det inte är privat mark. Kopplad hund gäller.

• Betty86

Det finns ingen "hundbadstrand" om det är det du tänker på. Jag bor i Mölndal och brukar åka till Sisjön med mina hundar. Där kan man hitta bra platser för både en själv och hundarna. Kanske är lite värre om man ska ha med sig mindre barn..
    Annars funkar Delsjön bra, finns många platser runt om sjön att välja på.. Men jag rek. att man inte lägger sig intill badplatserna när man har med sig hund, eller åtminstonde inte badar med hunden där det är som mest barn och barnfamiljer, fast det tillhör väl vanligt folkvett :D  

• Majsan70

Men så länge du inte är PÅ den allmäna badplatsen kan du ju ta med din hund överallt.
    Vi badar på Ganlet, i Sisjön, Rådasjön, Delsjön, ja överallt men inte just på den kommunala allmäna badplatsen.  Och där har vi badat med både stora o små barn kan jag tillägga.

Svar på tråden Hundtillåtna Badplatser i göteborg?