• villsågärna38

    Tips för läkarundersökning i Stockholm

    Är det någon som har något bra tips om ställe där vi kan få våra läkarintyg till utredningen i Stockholm? Har hört att man kan gå till Läkarhuset Odenplan men vet att det är rätt dyrt. Vi skulle gärna betala vanlig patientavgift om det går. Tips?

    Tack på förhand!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 13:27
    Obs! Gäller läkarintyg för adoptionsmedgivande!!

  • Svar på tråden Tips för läkarundersökning i Stockholm
  • JQs

    Är det utredning för att ni inte kan bli gravida du menar? Jag fick tips om att få till gyn på sös det var vanlig patientavgift. 

  • villsågärna38
    JQs skrev 2011-06-28 13:03:26 följande:
    Är det utredning för att ni inte kan bli gravida du menar? Jag fick tips om att få till gyn på sös det var vanlig patientavgift. 
    Nej länken ligger under adoption så det gäller läkarintyg för adoptionsmedgivande.
  • JQs

    Jaha sorry... Är ny här, får skylla på det...
    Lycka till iaf!
    Men kan du inte höra med typ din husläkarmottagning eller nåt? De kanske i alla fall vet vart du kan vända dig... 

  • Zabka

    Vi lyckades inte att hitta någon som bara tar patientavgift. Jag tror att det beror på kommun och att det helt enkelt inte går i Stockholm. Första gången gick vi till husläkaren och betalade ca 1000 kr per person. Andra gången gick vi till Norviaklinikien (http://www.norvia.se/) som jag verkligen rekommenderar, där fick vi för övrigt rabatt eftersom vi vaccinerade oss samtidigt.

  • villsågärna38
    Zabka skrev 2011-06-28 15:54:54 följande:
    Vi lyckades inte att hitta någon som bara tar patientavgift. Jag tror att det beror på kommun och att det helt enkelt inte går i Stockholm. Första gången gick vi till husläkaren och betalade ca 1000 kr per person. Andra gången gick vi till Norviaklinikien (www.norvia.se/) som jag verkligen rekommenderar, där fick vi för övrigt rabatt eftersom vi vaccinerade oss samtidigt.
    Tack för tipset! Vår husläkarmottagning gör inte den här typen av undersökningar. Ska kolla med Norvia. Kram
  • Chimamanda

    Vi använde också Norvia i Solna för sista hälsointyget och de var bra. Gick snabbt och enkelt.

Svar på tråden Tips för läkarundersökning i Stockholm