• Anonym (Lite rädd)

Mitt liv efter skilsmässan.....

Har varit skild i 3 månader nu, men bara bo ensam 2 veckor... Det var min man som ville skiljas och jag ville leva med honom för resten av mitt liv.. Men livet ville något annat.
    Jag trivs med att vara själv ibland men jag vill vara två, jag vill inte vara singel. Jag är så rädd för livet som väntar mig och killar som jag kanske kommer träffa som inte känns rätt eller killar som känns rätt och inte vill leva med mig.... Är rädd för att jag komemr att fastna för någon för snabbt men är också rädd för att jag inte kommer att träffa någon... usch jag, så rörigt allt är.. Ville bara skriva av mig tror jag, blir jätte glad om någon kommenterar.....

• Svar på tråden Mitt liv efter skilsmässan.....
  • Anonym

Tro mig, det kommer kännas bättre när det gått en tid... Skilsmässor är jobbiga, och det är klart att livet vänds upp och ner när någon man älskar bestämmer sig att avsluta. Den personen har ju oftast gått igenom processen att hantera situationen då, och det har ju inte du när du blir lämnad sådär...
    Du kommer må bra igen, men det viktigaste är att du låter det ta den tid det tar att sörja och bli redo för något nytt igen.
    Lycka till & kram på dig.

• men hallo

hej!

jag är också nyseparerad och hade likadana tankar i början av mitt liv som singel,men jag började umgås med mina gamla vänner igen och tog dagen som den kom,jag grät ofta och mycket och det var skönt att släppa ut sorgen.

att acceptera situationen är det bästa och börja därifrån och tänk såhär att nu är du fri att göra exakt vad du vill.

så njut och ha kul för plötsligt när man minst anar det så dyker en ny kärlek upp,det tror jag iallafall.

och visst är det bättre att vara ensam än att vilja leva med nån som inte älskar lika mycket???kram

• pebelund

Har varit singel sen nyårs, men inte levt ensam förrän 1 april iår. Det var dessuto mjag som gjorde slut, men det efter år av lögner och otrohet från hennes sida. Tillslut fick tom mitt tålamod nog. Vi har dessutom barn ihop.

Har dock haft tunga perioder. Kan hade mkt känslor kvar, trots allt hon gjort mot mig. Nu går det mkt bättre. Vill heller inte leva själv, men vill heller inte stressa in i något nytt. Har barn att tänka på och det ger dom inget att se flickor komma och gå .. Då väntar jag hellre och träffar "rätt" med en gång.

Får en dipp nu och då, kanske en stund varannan vecka, då man mest vill gråta och skrika men går över snabbt. Skönt dock släppa på allt inombords. Speciellt då ens ex springer runt och umgås med sina strul, och tom ska resa utomlands med två av dom (ett par). Hade varit lite lättare om man kunnat flytta från stan, men med barn att ta hand om så är det inte en möjlighet. tiden läker såren.. en del av dom iallafall.

Det viktigaste är att inte sitta hemma själv för mycket. Ut med vänner, bjud hem vänner, renovera något, ut och spring i skogen, gå på gym ... aktivera sig renar huvudet från negativa tankar.

• Anonym (Lite rädd)

Så härligt med lite svar.

Jag kan och se det positiva att vara själv, ibland tom väldigt mysigt. Det var som sagt 3 månader sedan han sa att han ville skiljas, så jag är en bra bit på väg när det gäller läkningen.. Så dåligt jag har mått och så mycket jag har gråtit men det har hjälpt mig, jag känner att jag är på väg åt rätt håll nu.
    Men så fort jag är barnledig så vill jag ut och festa, mår så bra av att gå ut.. Men är det normalt att vilja gå ut så  mycket, skulle inte kunna tänka mig att sitta hemma en barnledig helg.
    Och ja visst är det bättre att leva själv än att leva med någon som inte älskar en.
    Är orolig för när jag skall "gå på honom" nästa gång, hur det kommer kännas? Och den dagen han har någon annan vill jag inte ens tänka på...

• pebelund

Det enda jag kan tipsa om är att inte dricka så mkt. Mår man lite sämre och blir lite för full, så brukar det vara en dålig kombo .. mitt ex har visat det för många gånger än jag vill minnas =)

Men absolut, gå ut så ofta du kan och vill. Själv åker jag på dans så ofta jag kan. Riktigt skönt umgås med andra, komma ut och tänka på roliga saker än allt negativt =)

• Anonym (Mia)

Om du har en ledig kväll och inte något viktigt som skall göras, varför sitta hemma istället för att umgås med vänner och ha trevligt? Däremot om du menar ut och supa och bli bakfull när du skriver festa så skall du nog begränsa det, för din egen hälsas skull. Vad är roligast, dansa på krogen eller ha trevlig snackkväll med goa vänner eller middag på restaurang? Du skall väl lägga dina pengar på det du tycker är roligast!
    Vore jag singel igen så skulle jag nog ut och dansa 1-2 gånger i veckan!

Svar på tråden Mitt liv efter skilsmässan.....