Kissar på sig varje dag på dagis (inte hemma) Vad göra?
Min son kissar på sig på dagis varje dag nu! Har pågått en tid, minns inte hur länge.
Han är 5 år och vi började ta av blöjan när han precis fyllde 2 år och var sedan blöjfri efter det, hade kvar den på natten en tid.
Han kissar jätteofta, ibland 3-4 ggr på en timme!! Och det är inte som när man själv har uvi att det bara är några droppar! Vi har sökt hjälp på vc men de säger att det är "normalt för pojkar i den här åldern" - och han har inte uvi och inte diabetes (hade förhöjt glukosvärde en dag så vi fick tid på vc, men det hade gått ner till nästa dag och berodde antagligen på en topp just då, tex av att han äter vindruvor, vilket också är vätskedrivande. Men såå myckt äter han inte)
På dagis är det personal som har slutat och vikarier hit och dit så jag funderar på om det kan vara en bidragande orsak, men det har ju hänt nu och han kissade på sig innan också.
Han kan göra så här hemma också om vi är ute och gör något eller om han är ute och leker med kompisar. Vi har sagt att det inte gör något men han måste komma hem och byta - vilket han inte gör! Har också sagt att han kan gå till närmaste buske om han inte hinner hem!
Har bett personalen på dagis att påminna honom, och kanske följa med honom in på toa och säga att det inte är någon brådska, att de passar hans leksaker (han är rädd att nån annan ska ta dem om han lämnar dem!)
Nu blir jag galen snart - ska man bara låta det vara och inte göra något?
Jag tycker ändå inte att det verkar "normalt" att kissa så många gånger på en dag som han gör!? Kan man ha för liten blåsa? Kan det faktiskt vara något medicinskt? Eller är det bara det att han struntar i det?
Vet inga andra barn som kissar så här ofta och de reagerade på dagis och trodde han hade uvi. ANdra barn som har kissat ofta på dagis har haft det! Var med en kompis och hennes barn en dag och det barnet kan ju hålla sig, vänta och kissar väl som en vuxen, några ggr per dag!
Blir galen...