• FuuCk

Plugga eller mamma ledig? Oh snälla hjälp.

Nu den 16aug påbörjas min SISTA termin på usk utbildningen,
    Bebben är beräknad 28 okt, och terminen SLUTAR i dec.

Vet tinte riktigt hur jag ska göra?

Ska jag söka csn och gå i skolan nu fram tills BF? - men hur blir de med tiden som är kvar??

är de någon mening? hur funkar de när man avbryter mitt i en termin?

Hur skulle ni gjort?

Börjat denna termin?
    Eller ta de efter nästa sommar??

Bebis i magen
  • Svar på tråden Plugga eller mamma ledig? Oh snälla hjälp.
  • Lena

Jag hade pratat med studievägedningen på skolan om vilka alternativ som fanns.

• FuuCk
    Lena skrev 2011-06-28 18:24:29 följande:
    Jag hade pratat med studievägedningen på skolan om vilka alternativ som fanns.
    De är mitt i sommarlovet .. :(
    Bebis i magen <3
  • Lena
    FuuCk skrev 2011-06-28 18:26:13 följande:
    De är mitt i sommarlovet .. :(
    Studievägledningen brukar inte ha stängt hela sommaren, bara en månad eller så.
  • FuuCk
    Lena skrev 2011-06-28 18:27:42 följande:
    Studievägledningen brukar inte ha stängt hela sommaren, bara en månad eller så.
    Ska kolla det :)
    Bebis i magen <3
  • Vintergatan

Jag läste på distans till undersköterska och var bara föräldra ledig. Hade dock csn bidrag under praktik perioden. Så länge som jag var hemma och vårdade mitt barn kunde jag få föräldra penning som vanligt. De dagar jag gick i skolan och hade metodövningar tog min sambo ut föräldrapenning istället. Tror inte man fick vara föräldraledig om man pluggade och ej läste på distans. På distans så läste man oftast 1 kurs i taget. Då kunde man planera bättre. 

• Adelaide84

Jag har en liten 3 åring hemma och skall få en bebis i december. Jag studerar till Förskolelärare och kommer fortsätta plugga som vanligt när bebisen är född. Pluggar på distans!

Kontakta studievägledaren så fort de öppnar. De öppnar i regel tidigare efter sommaren!

Lycka till!!

Svar på tråden Plugga eller mamma ledig? Oh snälla hjälp.