• Floff

Någon som har erfarenhet av Master Person Analys (MPA) personlighetstest?

Ett rekryteringsföretag jag ev. kommer komma i kontakt med använder sig av Master Person Analysis (MPA) vid rekrytering. Jag har googlat men inte funnit någon konkret beskrivning av vad testet innebär. Någon är som genomgått testet eller vad vad det innehåller?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Master Person Analys (MPA) personlighetstest?
  • Mossagti

Gjorde det testet inför mitt nuvarande jobb. Du får ta ställning till en rad olika påståenden och med hjälp av dina svar tar man fram en personlighetsprofil och ser om du är analytiskt lag, mer socialt inriktad etc. Ett sånt test ska vara ett komplement till intervjuer, arbetsprover etc.

• Floff

Tack för svaret! Hur upplevde du testet? Var det värdefullt i sammanhanget?

• Mossagti

Tyckte att det var svårt att ta ställning till en del påståendesatser eftersom de ställer saker mot varandra - som "jag är mer utåtriktad än hjälpsam". Det syftar ju till att visa vilket drag som är mer framträdande men det krävdes lite rannsakan eftersom det kändes som att båda (eller inget) stämde.

Testet skulle ha gjorts tidigare i rekryteringsprocessen men det här var mitt i  semestertider så det kom inte förrän jag i princip var anställd så det kändes mest som en principsak.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Master Person Analys (MPA) personlighetstest?