Safireee skrev 2011-06-30 15:13:33 följande:
Jag var där i juni förra året och det var toppen! Har aldrig bott på något sånt village-område innan och det var helt över mina förväntningar. Vi körde halvpension med frukost och middag och det var toppen. Åt lunch på stan eller på det lilla området på andra sidan motorvägen (där kan man köpa billig frukt, vatten osv.)
Massvis med roliga aktiviteter för barn och vuxna i olika åldrar, superhärlig pool, god mat osv. Underhållning på kvällarna, bra hotellrum (skönare säng än den jag har hemma!) osv. Vi åkte in till Alanya city några gånger (går bra Dolmusbussar) och där finns superbillig shopping och trevliga sevärdheter (castle, stalakitgrottor osv.).
Var även i Alanya 1997 men då bodde vi på ett lokalt Turkiskt hotell nära stan. Det har blivit lite mer turistvänligt sedan dess tycker jag.
Det enda jag har att klaga på var att det var alldeles för varmt för oss (30-35 grader). Jag och min dotter fick solsting och blev sängliggande nån dag och dottern hade feber och ville inte äta. Sen blev jag magsjuk också lagom till jag kom hem. Men det där har ju inget med Pascha Bay att göra, så ha en riktigt härlig semester!!

Ja, egentligen kommer det nog vara lite väl varmt nu för oss också ... men förhoppningsvis går det bra ändå. Jag har sagt till dottern att vi måste ta med våra hucklen ... såna som man drar över håret (vet inte vad de heter, egentligen. För när vi var på Teneriffa så fick jag köpa ett sådant till mig den andra dagen där, eftersom jag brände skallen den första dagen (trots att jag har rätt mycket hår). Så nu måste vi förebygga ... och sådana kan man ju även ha på när man badar.
Det verkar ju i alla fall som om det är ett jätte bra ställe.