• anassio

envis skorv på äldre barn...

Jag har fått ta bort skorv på mina barn i omgångar i alla år, en är 3 och en är 5 år, och det kommer tillbaka varje gång...
    varför?? Gör jag nåt fel? Jag tvättar deras hår ca 2-3 ggr/v med barn schampo/balsam i ett... är det bättre med separat schampo och balsam, finns det nåt märke som är bättre MOT skorv?

Andvänder salsyvase-kräm eller vad det nu heter när jag ska ta nort skorven och det blir ju sååå kletigt och fett...finns det nån som provat nåt annat som fungerar bättre?

tar emot alla erfarenheter med stor tacksamhet för jag börjar bli liite smått trött på skorven nu

• Svar på tråden envis skorv på äldre barn...
  • silvermåne

Vår son hade mycket skorv och det blev bara värre. När han var 5 månader köpte vi en kräm som heter Borago på apoteket och efter typ 1 vecka var allt borta! Så testa den

Den som är allas vän är ingens.
  • YokohamaNr2

Min son har samma problem, han är 4.5 nu och nu märkte jag att det har kommit tillbaka. Sist han hade det så blev det bättre när jag använde vuxenbalsam och masserade in det i  hårbotten och sen kammade ut. Nu har han så mycket och tjockt hår och det blir svårare att få bort det!

Så jag vill också ha tips

• stinamaräng

Det kanske inte är skorv utan allergi med eksem i hårbotten. Prova köp ett ekologiskt schampo utan massa onödiga tillsatser och se om det blir bättre..

• YokohamaNr2
    stinamaräng skrev 2011-06-29 20:29:14 följande:
    Det kanske inte är skorv utan allergi med eksem i hårbotten. Prova köp ett ekologiskt schampo utan massa onödiga tillsatser och se om det blir bättre..
    Ja jag har tänkt på det faktiskt, ska kolla det hos doktorn, fast han har aldrig ont och det är inte irriterat eller kliar
  • aaaaa

Jag hade de problemen långt upp i tonåren. Det enda som funkade för mig var Sevorex, ett schampo man kan köpa på apoteket. Beror ju på vad det beror på.

Mina barn har haft bruna flagor i hårbotten i de perioder när de fått nya hårstrån. Precis som om det kletar ihop då. Brukar ta barnolja, låta det sitta några timmar, ibland över natten och sedan kamma i badet tills allt kommit bort.

• Sissa Blom

Hej

Jag fick tipset om detta schampoot från en annan mamma vars (äldre) barn hade skorv http://www.originalsprout.co.uk/ och har testat det på mina 2.5 åringar i ca 6 månader och ser en helt klar förbättring.

Kan vara värt ett försök!?

Mvh
    SB

Svar på tråden envis skorv på äldre barn...