• Charlotte1987

Ni som fick hängmage med lös hud efter grav- hur blev magen med nr 2?

Jag kan många gånger fundera hur min mage kommer att se ut nästa gång jag är gravid. Innan jag blev gravid för första gången var jag inte smal men jag var jämnt bara lite mullig, då såg man magen växa rätt tidigt.
    Under graviditeten fick jag massa bristningar på magen vilket resulterade till lös hud och hängmage efter graviditeten.

Shit vad stor bilden blev.. jaja så här ser min mage ut nu 1 år efter graviditeten.

Så jag är nyfiken på er som också fick hängmage och löshud hur såg er mage ut i början, mitten och slutet på graviditet nr 2?

Visa gärna bilder om ni har.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-29 23:42
    Först vill jag tacka för svaren jag redan fått. Dock kanske jag formulerade min fråga lite fel ;P
    Jag vill alltså inte veta hur magen blev EFTER graviditet nr 2 utan hur magen blev UNDER graviditet nummer 2. Hur såg magen ut i början på graviditeten typ mellan v15-20?
  • Svar på tråden Ni som fick hängmage med lös hud efter grav- hur blev magen med nr 2?
  • Fru Massu

jag har ingen aning om hur min mage kommer se ut efter barn nr 2 men efter december får vi väl se när tvåan kommit hehe.

har en liknande mage som du, dock mindre bristningar mer som ett spräckt äggskal om man säger så. jättetråkigt :( inget som går att träna bort och inget man får hjälp från av landstinget heller :(

jag gör död till liv åt dig
  • Charlotte1987
    Fru Massu skrev 2011-06-29 09:41:24 följande:

jag har ingen aning om hur min mage kommer se ut efter barn nr 2 men efter december får vi väl se när tvåan kommit hehe.

har en liknande mage som du, dock mindre bristningar mer som ett spräckt äggskal om man säger så. jättetråkigt :( inget som går att träna bort och inget man får hjälp från av landstinget heller :(

Grattis till bebis!

Jag är mest nyfiken på hur magen ter sig UNDER grav 2.

Nä det är jättetråkigt! Det är mest löshuden och hängmagen som stör mig, inte bristningarna. Får väl se när man är klar med alla barn om man lägger sig under kniven och tar bort resterna.
  • Ida 1981

Hej:)

Jag fick en sån mage som du har med nr1 och den försändrades inte mkt med nr 2. Efter nr 2 va 4 år fick jag av landstinget beviljat en total bukplastik osm jag gjorde i feb 09. Blev hur nöjd som helst! Bristningarna försvann inte helt men den blev fin :) Nu är jag gravid med nr 3 i v. 20 och är toknervös hur magen kommer bli efter denna graviditet...? Men kniven är ett helt klar värt det alternativ :D

Stoort lycka till!!!

• mamma Linder

Jag hade jätte stor magen när jag väntade nr 1 och fick mycket häng på magen dock inga bristningar, efter det har jag fått tre barn till och väntar nu nummer 5, magen har inte blivit mer hängig efter det, utan den töjdes nog ut till max vid första barnet.

Ida181: vilket landsting fick du göra det i? det låter intressant

• Charlotte1987
    Ida 1981 skrev 2011-06-29 22:55:32 följande:
    Hej:)

Jag fick en sån mage som du har med nr1 och den försändrades inte mkt med nr 2. Efter nr 2 va 4 år fick jag av landstinget beviljat en total bukplastik osm jag gjorde i feb 09. Blev hur nöjd som helst! Bristningarna försvann inte helt men den blev fin :) Nu är jag gravid med nr 3 i v. 20 och är toknervös hur magen kommer bli efter denna graviditet...? Men kniven är ett helt klar värt det alternativ :D

Stoort lycka till!!!
    Tack snälla för ditt svar!
    Ah det finns alltså lite chans till att få en bukplastik av lanstinget. Absolut något jag skulle vilja försöka mig på, dock inte föränn jag känner att jag är klar med mina barn. Skulle vara alldeles för rädd att magen skulle bli som den blev efter första barnet.
    Men som jag skrev i trådstarten (men kanske lite dumt formulerat) så är jag nyfiken på hur magen blev under graviditet nr 2 inte efter. Så hur blev din mage när du väntade nummer 2, typ mellan v15-20? Har du någon bild så vill jag gärna se Glad
  • Charlotte1987
    mamma Linder skrev 2011-06-29 23:03:27 följande:

Jag hade jätte stor magen när jag väntade nr 1 och fick mycket häng på magen dock inga bristningar, efter det har jag fått tre barn till och väntar nu nummer 5, magen har inte blivit mer hängig efter det, utan den töjdes nog ut till max vid första barnet.

Ida181: vilket landsting fick du göra det i? det låter intressant

Min mage blev också gigantisk. Men vilken "tur" att magen inte blivit mer hängig iaf efter de andra grav. Det är jag också orolig för.
    Men hur såg din mage ut när du var gravid i typ v15-20 med de andra barnen? Har du någon bild får du gärna visa.
    Jag skulle vilja se hur en hängmage ter sig vid nästa grav. Nu vet jag att alla magar blir olika men av ren nyfikenhet.
  • Runguska

Jag fick mycket färre bristningar under grav nr.2 däremot har det uppkommit en del nu ett par månader efter av någon anledning. Efter första barnet såg min mage ut som din men efter ca 2 år var väldigt mycket av britningarna så gott som "osynliga". Då blev jag gravid igen och tänkte nu är de snart tilbaka men soms agt var kom de inte förrän nu några månader efter (då jag dessutom gått ner till vikten jag hade innan - helmysko). Men men, det är väl mycket med hormoner och hur kroppen är dvs. lite slumpmässigt känns det som.

• Runguska

Gällande häng så hände det väl en del i början(16-20) (blev liksom att det drogs ut och upp lite eller hur jag ska säga det var liskopm som att det var mjukt och "fladdrigt" nertill under den lite hårdare delen av magen) men stramades liksom åt mer och mer och i slutet var det absolut inget jag tänkte på eller ens kunde se. Men som sagt var är det säkert olika från person till person.

• Charlotte1987
    Runguska skrev 2011-06-29 23:52:51 följande:
    Jag fick mycket färre bristningar under grav nr.2 däremot har det uppkommit en del nu ett par månader efter av någon anledning. Efter första barnet såg min mage ut som din men efter ca 2 år var väldigt mycket av britningarna så gott som "osynliga". Då blev jag gravid igen och tänkte nu är de snart tilbaka men soms agt var kom de inte förrän nu några månader efter (då jag dessutom gått ner till vikten jag hade innan - helmysko). Men men, det är väl mycket med hormoner och hur kroppen är dvs. lite slumpmässigt känns det som.

Runguska skrev 2011-06-29 23:55:16 följande:
    Gällande häng så hände det väl en del i början(16-20) (blev liksom att det drogs ut och upp lite eller hur jag ska säga det var liskopm som att det var mjukt och "fladdrigt" nertill under den lite hårdare delen av magen) men stramades liksom åt mer och mer och i slutet var det absolut inget jag tänkte på eller ens kunde se. Men som sagt var är det säkert olika från person till person.

Ja bristningar behöver man ju inte mer av än de man fick ;P Man kan ju hoppas att jag har samma tur den dagen jag väntar nr2. Skumt att du fick mer bristningar efter :S

Okej men kan man ana en liten bebisbula trots hänget? Har du ingen bild på när du var gravid vid den tiden?

• Runguska
    Charlotte1987 skrev 2011-06-29 23:59:40 följande:

Runguska skrev 2011-06-29 23:55:16 följande:

Ja bristningar behöver man ju inte mer av än de man fick ;P Man kan ju hoppas att jag har samma tur den dagen jag väntar nr2. Skumt att du fick mer bristningar efter :S

Okej men kan man ana en liten bebisbula trots hänget? Har du ingen bild på när du var gravid vid den tiden?

JAg ska titta om jag hittar någon bild - osäker dock då jag inte hade mycket till kamera under den tiden...
  • Mitka79

efter barn 1 sång den ganska hemsk ut men gick tillbaka fint, nu efter barn 2 ser den jättehemsk ut:((

• Ida 1981

Jag tillhör värmlandslandsting :)

Kolla på min sida, där ser du nr 2 magen :P Hängde lite ibörjan men inte sen mot slutet.

• Charlotte1987

Puffar tråden lite då jag fortfarande är nyfiken på ni som fick hängmage efter första barnet hur såg då er mage ut i början på graviditet nr 2? Alltså hur magen såg ut när du väntade nr 2, inte hur den blev efter nr 2 ;)

Svar på tråden Ni som fick hängmage med lös hud efter grav- hur blev magen med nr 2?