Anonym skrev 2011-06-29 10:46:43 följande:
Inte för att vara elak, men jag tycker Lindex bara har tantkläder

Jag handlade där precis efter graviditeten för att jag inte kom i några andra kläder, då var det guld värt. Men när jag kom i form igen så vill jag helst inte handla där. Tycker det känns trist att handla i samma butik som min mamma (55+)
Ts, mitt bästa råd är att boka in en "personal shopper" på ett större varuhus. På vissa ställen är det gratis och inget köpkrav. På andra ställen vill de helst att du ska spendera runt 6000 kronor så att du kan köpa alla basplagg du behöver. Man kan ju välja alternativ som passar ens garderob bäst.
Jag har ändrat stil många gånger genom åren. När jag var i 20-årsålder var det mycket praktiska kläder, sen blev det mer feminint, sen tillbaka till praktiskt och nu är jag tillbaka på feminint igen (men lite mer nedtonat). Jag är 34 år.
Ha, ha, ha... Jag är 30 år. Dock är det en ganska snygg tantig stil jag har. Ska tillägga att jag kör skinny-jeans till de lösa tunikorna (det är inne med tunika det kanske ni har märkt). Över huvud taget så är det inne med klassiska tantiga kläderr från både 60-70 talen. (Och säg för guds skull inte att ni inte bryr er vad som är inne, för det går jag inte på!) Grejjen är att jag ser inte ut som en 55+ ändå, dels för att jag inte har några rynkor och dels för att jag kör med moderna stora smycken till, alltid fixar håret i en trendig frissyr och jag kör med snygga skor. Inte sånna där breda sandaler från Ecco med tubsockor i, det går bort. Clogs får också bort tycker jag. Jag tycker det är viktigt att man anstränger sig lite så att kläderna smickrar figuren samt att de passar ihop tillsammans. Det finns ju en del olika regler som jag brukar följa, tex så har jag aldrig uringat någonsin och om jag skulle ha det isåfall till lång klänning eller lång byxor. Jag har heller aldrig kjol som är för kort, eller shorts som är för korta, utan det måste gå till knäna i alla fall. Har jag kjol som går till knäna så har jag gärna en tunika som döljer bysten upptill och inte är för urringad. Mitt mål med mina kläder är att de alltid ska funka på en anställningsintervju för om man brukar ha en snygg stil så blir det inte panik sedan när man hamnar i den sitautionen. Jag ska tillägga att anledningen til att jag inte har uringat är därför att det inte fungerar nu när jag är så kurvig. Men jag tycker att smala tjejer kan ha urringat och tighta linnen och så. Alla får klä sig som de vill!!
Anonym (tappat stilen) skrev 2011-06-29 16:01:02 följande:
Alltså jag har inte blivit så enormt stor efter mina graviditeter (obs! efter jag tappat mina 25 extra graviditetskilon alltså) så jag ligger på en storlek 40 vanligtvis. Sen har jag alltid varit väldigt kvinnlig i formerna med smal midja och större byst/häck plus att jag är lång. Jag brukar följa Trinnis och Susannahs tips gällande kläder för olika kroppstyper och jag tror jag vet vad som ser ok ut på mig problemet är bara att hitta såna kläder i affärerna. Vill ha tag på hyggligt tajta v-ringade toppar som går in vid midjan. Går dom inte in vid midjan blir det tält-varning på mig.
Mitt första problem är alltså att hitta såna kläder som är mer figursydda och som funkar för min längd. Mitt andra problem är att jag numera har en grymt irriterande liten putmage. Min tidigare tokplatta mage med hint av magrutor är inte som förr. Detta sabbar också om man sätter på sig jeans som är låga i midjan. Den lilla putmagen kan visserligen gömmas om man kör med en sån där trosa som håller in magen, men det är någonting förnedrande med såna.
Jag vet alltså egentligen vilken typ av stil jag vill ha, men det är assvårt att hitta såna kläder.

Om du är lång så rekommenderar jag att du provar generous, för de är sydda för att man ska vara stor. Dock tror jag de kan bli lite lösa i och med att du skriver att du bara har storlek 40. TÄLTVARNING!!! Men storlek 40 kan ju se olika från butik till butik. Jag har storlek 40 på lindex och kappahl, men jag har storlek 46 på h&m. Så min fråga till dig är, har du storlek 40 på H&M?
Jag har också putmage, det är det som är mitt problem :( Som om jag vore lite gravid, fast när jag var gravid såg jag faktiskt smalare ut än nu. Jag vet inte om ni har tilgång till Top shop i din stad, men de har ett märke som heter Tall som kan vara ganska schysst.