• Madicken och Lisabeth

Blodblandad flytning v. 37+2?

Var på gravidyoga i går kväll och satt en stund i kråkans ställning.

Hade varit uppe sedan kl. 6 på morgonen och kört flyttkartonger till nya lägenheten större delen av dagen. Mådde inte 100% bra på eftermiddagen/kvällen, kände mig nästan lite febrig. Tror jag har en förkylning i kroppen, huvudvärk, täppt i näsan, etc.

I morse när jag vaknade och gick på toaletten såg jag att jag hade haft en blodblandad flytning under natten. Har ingen just nu.

Vad tror ni, kan den bero på yogaövningen eller är det så här förlossningsarbetet börjar? Har ingen värk i övrigt i kroppen, känner inget annat... Är det bra eller dåligt att göra bäckenbottenövningar så här långt fram i graviditeten?

Har tid hos en barnmorska på Maria Auroramottagningen i eftermiddag och hon skall även göra en gynundersökning så jag kanske får endel svar då men vad tror Ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Blodblandad flytning v. 37+2?
  • kajsa kavat

Kanske slemproppen... Kan se ut som en blodblandad flytning.

• Elut

Låter som att slemproppen börjar lossna.
    Med sonen så började min slempropp lossna några dagar innan han föddes i v. 37+2.

• mamma959703

Jag håller med dom andra jag tror oxå de e slemproppen som börjat lossna be dom kolla hos bm om du öppnat dig..

Vi e nyfikna så du måste uppdatera oss sen

Lycka till!!!

• Madicken och Lisabeth

Var hos bm igår. När jag berättade om den blodblandade flytningen slog hon ihop händerna och kvittrade att "Åh, en teckenblödning, det kanske blir en liten julbebis det här!"

Hon hade inte så stor erfarenhet av yoga men trodde absolut inte att det skulle vara farligt på något sätt. Den yogakursen jag går är ju avsedd för gravida och då brukar ju ledaren väl känna till hur det påverkar kroppen, menade hon.

Hon kände också om jag hade öppnat mig något men det hade jag inte men livmodertappen var mjuk och hon kände barnets huvud igenom den, sa hon. Jag hade ingen flytning när hon undersökte mig.

Senare när jag kom hem så såg jag igen att jag hade haft en lite blod i flytningen men ingenting visar sig när jag torkar mig efter att jag har varit och kissat.

Min man och jag störtade i säng jättetrötta igår och jag lovade att jag skall ta det lugnt de närmsta dagarna. Vi vill ju inte ha en bebis mitt i flyttlasset.

I dag fredag vaknade jag vid 5-tiden och hade väldigt ont i magen. Var på toaletten och såg då att jag har blött litegrann under natten igen så någonting är onekligen på gång. Jag har forfarande ont i magen fastän jag varit på toaletten men det går i vågor. Jag har värmt en vetesäck och skall lägga mig och vila. Kanske skall prova att ta en alvedon för att se om det går över... är lite rädd att detta är början på förlossningen...

• Madicken och Lisabeth

Oh, shit, tror vattnet precis gick. Skulle bara gå och kissa och ut forsade en flod av vatten och blodslem. Ringde förlossningen, de ville att jag skulle ta på mig en binda och ringa tillbaka om två timmar. Känner hur det rinner ur mig nu medan jag sitter här och skriver.

Har skickat ett sms till maken att han skall komma hem igen. Hade precis skickat iväg honom till tåget. Han sitter på tåget ner till Göteborg nu och tar nästa tåg hem igen.

• Madicken och Lisabeth

Okej, nu forsar det ännu mer. Det är klart med lite blodslem och små vita flagor och en massa små hår i. Jag ringde tillbaka till förlossningen och vi skall dit kl. 10.00 och bara se att allt är ok med bebisen. Gud, vad gör jag nu, jag har ju inte packat väskan ännu och vi står mitt uppe i flytten...

• Thealea

försök att ta det lugnt, ta en varm dusch, packa väskan om du orkar, lägg dig i soffan och vila. tänk snart har du din bebis i famnen =), lycka till och grattis i förskott.kram

• zwilling

Vilken morgon! Hoppas du får en "underbar" dag! Lycka till!

• Ilovethesun

Håller alla tummar för dig! Å vad avis jag blir en lite going att lukta på i jul Lycka till!
    Kram Helene!

• Sofne

Oh, shit vad tårarna rinner när jag läser detta! Grattis och LYCKA TILL!!!! Önskar att det vore vi... Jag bara väntar på den där blödningen...vill träffa vårt pyre nu!!!!

Svar på tråden Blodblandad flytning v. 37+2?