• Silverkatten06

Hur vara barfota i skor?

Hur gör ni som alltid går barfota i skor? Jag fattar inte riktigt hur jag ska kunna gå barfota i mina sandaletter utan att få skavsår eller bli alldeles varm och klibbig om fötterna. Men det är ju inte så kul att vara tvungen att ha nylonstrumpor på mitt i sommaren heller. Speciellt inte om man vill ha annat än långbyxor på sig.

Nån som har tips på vad man kan göra? Finns det några produkter man kan använda för att bli mindre varm och klibbig?

• Svar på tråden Hur vara barfota i skor?
  • 071001

Jag använder deo-kräm/spray fötterna, men dessvärre hjälper dessa inte så mycket. Mina fötter blir svettiga ändå, i alla skor. Kanske det hjälper dig ts om du vill prova? Finns olika märken för detta, Bats, Scholl, Acos´s, Yves Rocher, listan kan göras lång.

• SoStylish

Det finns sulor man kan köpa som är super när man är barfota i skor. Jag köpte ett par på Nilson som jag lagt i mina Converse och dom är både sköna och luktar gott.

• 071001

Det säger du SoStylish? Funkar dessa även i pumps?

• SoStylish
    071001 skrev 2011-06-29 11:32:25 följande:
    Det säger du SoStylish? Funkar dessa även i pumps?
    Yes, visste inte ens att det fanns förrän jag var där och köpte skor förra veckan och expediten visade dom! Dom ser ut som vanliga sulor och finns i olika storlekar så det borde inte vara några problem i pumps heller. Jag har tänkt lägga ett par i mina ballerinaskor också!
  • 071001

Men, blir det inte väldigt trångt framme vid tårna tänker jag?

• Flisan79

Svettiga fötter lider jag inte av direkt men skavsår blir det alltid i början varje år. Jag lägger lite vanlig sårtejp där det skaver som mest i några dagar, sen brukar fötterna ha vant sig. Inte så snyggt först men som sagt, det blir bättre ganska snabbt.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Perly

Har nästintill ingen blodcirkulation i fötterna så dem é som isbitar så har inte några problem med det, o för att inte få skoskav brukar jag kunna sitta med skorna på framför datorn ex för att töja dem

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
Svar på tråden Hur vara barfota i skor?