• Madida

Möhippa, tips!!

Skriver å en väns vägnar.

Hon och en annan tjej håller på att ordna en möhippa till en tjej, vi kan kalla tjejen S. S vet att det ska bli en möhippa men vet inte när och ser väldigt mycket framemot detta. De som anordnar möhippan har lagt ner otroligt mycket jobb på att få ihop detta och göra S glad. Problemet nu är att många av S vänner säger att de inte har möjlighet att komma på möhippan och några av de som tackat ja har nu dragit sig ur för att de anser att det blev för dyrt.
    De är nu bara 5 pers kvar och har då ingen möjlighet att ha råd med alla planerade aktiviteter.
    S kommer bli otroligt besviken, både för att det fattas folk och för att aktiviteterna inte kommer bli så som hon önskar.
    S är en superhärlig tjej men hon har starka åsikter och ganska höga krav.
    Hennes två brudtärnor som ordnar möhippan sliter verkligen ihjäl sig men kan inte ordna det bättre än vad de redan gjort. Och de kan ju inte rå för att många tackat nej (redan från början)

S gillar äventyr såsom 5-kamp, vattenskidor, bergsklättring o.s.v. men allt sånt där har dom inte råd med. Så för att försöka avrunda det hela så undrar jag om ni kan ge tips på roliga, äventyrliga aktiviteter i SKÅNE, som är gratis eller kostar väldigt lite?

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Svar på tråden Möhippa, tips!!
  • La Lola

Kan man inte bara välja EN sak av dessa?
    Varför ska man flänga runt o göra allt?

O varför vet bruden om vad som ska hända?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Madida
    La Lola skrev 2011-06-29 12:23:03 följande:
    Kan man inte bara välja EN sak av dessa?
    Varför ska man flänga runt o göra allt?

O varför vet bruden om vad som ska hända?
    Alltså, vi har alla olika tankar om hur vi vill ha en möhippa. Jag skulle aldrig vilja ha den typ av möhippa som hon vill men de har pratat om detta tidigare och detta är den hon är.

Och bruden vet inte vad som ska hända. Då har jag nog varit otydlig i mitt inlägg.
  • La Lola
    Madida skrev 2011-06-29 12:46:46 följande:
    Alltså, vi har alla olika tankar om hur vi vill ha en möhippa. Jag skulle aldrig vilja ha den typ av möhippa som hon vill men de har pratat om detta tidigare och detta är den hon är.

Och bruden vet inte vad som ska hända. Då har jag nog varit otydlig i mitt inlägg.
    Hu en så bortskämd människa hon verkar vara!

Hänger fler på igen om de endast väljer en sak?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 071001

Taskig sits för de som ordnar hippan om bruden är väldigt krävande och har åsikter samt att många hoppat av. Finns det nån chans att de som hoppat av har lust att slänga in ett bidrag för att hjälpa till att fixa en bra dag?
    Annars får tärnorna helt sonika ta en någorlunda prisvärd grej och försöka få med alla på detta och göra det bästa av situtaionen. Om bruden i fråga gnäller så får de väl säga att det kostar för mycket?

Fan, vad hände med att äta god mat, kläs upp sig och gå ut och dansa till fem på morgonen på möhippor?

• Madida
    La Lola skrev 2011-06-29 12:48:35 följande:
    Hu en så bortskämd människa hon verkar vara!

Hänger fler på igen om de endast väljer en sak?
    Ja, just den delen av henne är kanske inte den mest smickrande - tyvärr.

Många sa nej redan från början för att de jobbar, är bortresta, sjukskrivna och allt vad det är. Och 2-3 stycken har backat nu. Bruden tror ju att alla hennes vänner kommer komma och bara den grejen kommer ju såra henne, att så många tackat nej (även när ingen visste något om kostnaderna)
  • 071001

Gick inte datumet att ändra på så att fler kunde komma? Ot, men en undran.

Jag hade också vissa "krav" som brud, dvs inget som har med vatten och höjder att göra pga min rädsla och jag avskyr pinsamheter. De två första slapp jag. Hade en toppendag ändå och jag tror inte att min hippa var gratis på nåt sätt, men långt ifrån dyr iaf. 

• Madida
    071001 skrev 2011-06-29 13:02:46 följande:
    Taskig sits för de som ordnar hippan om bruden är väldigt krävande och har åsikter samt att många hoppat av. Finns det nån chans att de som hoppat av har lust att slänga in ett bidrag för att hjälpa till att fixa en bra dag?
    Annars får tärnorna helt sonika ta en någorlunda prisvärd grej och försöka få med alla på detta och göra det bästa av situtaionen. Om bruden i fråga gnäller så får de väl säga att det kostar för mycket?

Fan, vad hände med att äta god mat, kläs upp sig och gå ut och dansa till fem på morgonen på möhippor?
    Nej, folk kommer inte ge nåt bidrag.

Jag förstår precis hur ni tänker och jag hör själv hur detta låter. Denna sida av henne är inte rolig, men alla andra sidor älskas Så dom vill göra henne glad. Men som det ser ut nu så går det inte.

Datumet går inte att ändra och det börjar bli väldigt ont om tid.
  • 071001

Okej, taskig sits för tärnorna, verkligen. Får jag fråga vad priset för denna hippa är?

• 071001

De har inga bekanta eller bekantas bekanta som har båt och vattenskidor att låna ut?
    Fem-kamp går ju att göra själv i enklare tappning
    En prova-på-inomhusklättring torde inte kosta så mycket?

Svar på tråden Möhippa, tips!!