• Lyktan

Hur mådde du det sista dygnet innan förlos. började?

Ja, som rubriken lyder. Hur mådde ni innan det blev förlossning?
    Var ni hängiga? Extra hungriga? Energifyllda eller sov ni extra mycket?
    Kände ni er sjuka eller väldigt friska? etc etc

Kände ni på er att det skulle starta eller kom det som en överraskning?

Tack på förhand. Med hälsning Lindah

• Svar på tråden Hur mådde du det sista dygnet innan förlos. började?
  • Somsocker

Dagen innan var jag nere och ledsen, kände mig helt ur form både psykiskt och fysiskt.
    Jag fick fem veckor för tidigt så jag trodde inte att det kunde vara på gång (dessutom hör man ju alltid att "alla" förstföderskor går över tiden), men jag måste ha haft något på känn för jag gjorde en lista över allt vi inte hade hunnit köpa inför bebisens ankomst.
    Sov sedan hela natten, vilket inte hänt på flera månader pga halsbränna och kisseri. Vaknade på morgonen av att vattnet gått och då var jag superpigg och jättefokuserad. Hade en "lätt" och snabb förlossning. Är väldigt tacksam för det :)

• Lyktan

Oj.. vilka svängningar
    Skönt att få sova ut innan.. Vore ju helt underbart om jag också fick en sån natt Oskyldig

• Anna4

Som vanligt med alla :) Sedan har det bara startat pang med starka värkar kl 2 på natten :)

• Momalicious

Jag mådde illa flera dagar innnan förlossningen startade och var extremt trött 1-2 dagar innan. Kände på mig när jag la mig att det nog skulle bli värkar på natten, och 3 timmar senare vaknade jag av värkar.

• emmisss

Jag mådde jätte bra som vanligt! På dagen på vi ute hos mina föräldrar och tog en liten Prommenad käkade! Folk frågade om jag kände nått typ sammandragningar och jag svarade som vanligt nej eftersom jag aldrig känt något sådant!

Väl hemma igen vi nio så satte vi på en film som vanligt och käka godis...under filmen fick jag lite mensvärk, kände inte igen det riktigt men tänkte att bebisen var säker bara på väg lite mera neråt inget konstigt med det... Fortsatte kolla på film... skulle gå och lägga oss när det plötsligt bara rinner till vid ca 24.00 och jag springer till toan...vattnet gick utan att jag hade kännt nått...sen tio min senare satte molvärkar igång!

Kl 06.20 den morgonen hade vi vår lilla Stina i famnen!

• Mamma Jenny01

Jag har fått extrem hudvärk med kramper dagen innan båda mina förlossningar, så har båda gångerna legat på intensiven innan. Jätte konstigt, men sen har jag bara kvicknat till och födigt barn utan problem . Hoppas på att få slippa det den här gången :-/ (BF 18 Juli)

• karet

Jag mådde urdåligt. Spydde, hade diarré och kände mig supersjuk.

• Rulltrappa

Jag hade brutal halsbränna trots att jag knaprade Losec som hade hjälpt så bra innan. Sprang t o m upp och kräktes i vasken när jag skulle hämta vatten natten innan förlossningen. Det här var tredje förlossningen. De tidigare två kan jag inte minnas några konstigheter med.

• Kajee

Helt som vanligt med alla tre.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Lyktan

Hmm. Idag har jag nämligen mått jätte dåligt. Halsbränna från helvetet, kräkits och uppstötningar. Trott seriöst att jag är döende. Kroppen vill inte göra som jag vill. Ställer jag mig upp svimmar jag, ligger och sitter annars går det inte.

Visserligen har jag mått dåligt andra dagar också, men idag is the top of the line. Riktigt dålig.
    vi får väl se hur det blir med en eventuell förlossning. Hade hoppats på lite mer "enade" svar.. naawh typiskt.

• mammageno

Precis som vanligt men lite förstoppad men märkte inte det så mkt

• nr 1

Precis som vanligt, kände inget när jag gick och la mig. Vaknade 2.30 med värkar. 

Undra hur det blir den här gången :) har 11 veckor kvar. 

Svar på tråden Hur mådde du det sista dygnet innan förlos. började?