Skönt att läsa att fler känner som jag
Är i 30+6 och den senaste veckan har jag väldigt ofta haft ett enormt tryck nedåt, både mot urinblåsan och ändtarmen och ibland hugger det till precis som du beskriver, TS. Men bebisen sparkar ju som tusan, och inte sällan med fötterna rakt upp, så då drar jag ändå slutsatsen att det är för att den börjar fixera sig.
Men likväl, jag blir också orolig ibland, särskilt när jag får den där plötsligt bajsnödighetskänslan som de pratar om när det är förlossnings-/krystningsdags!
Imorn ska jag till min barnmorska igen och då kommer jag passa på att fråga, men jag tror att jag redan vet svaret: Det är heeelt normalt! Tänk på att livmodern har gått från att vara stor som ett ägg till att nu ta plats i nästan hela magen och tänk på att du har en 1,5 kilo tung bebis där inne!
Så... vi får väl bara stå ut i några veckor till helt enkelt. Obehagligt att promenera dock när det känns som att man har en stor kula eller nåt mellan benen. Kissnödig heeeela tiden verkligen, även så fort jag rest mig från toan för att tvätta händerna...