• mmelody

Vad tusan är det som vibrerar och puffar inifrån mig???

Okej? Tänker ni angående rubriken. Det är såhär att, jag har fått mens som vanligt, kanske lite mindre om man ska analysera, men nu i en månads tid, så har jag känt som vibrationer från tjejmagen!! Och nu även som puffar. Känner det tillochmed utanpå tjejmagen, på handen! WTF liksom?!

Någon som vet om tarmarna kan hålla på och röra sig som tusan, så att det nästan känns som att man har en bebis i magen????

• Svar på tråden Vad tusan är det som vibrerar och puffar inifrån mig???
  • Smulan87

Kan vara något du inte tål, gaser kan spöka mer än vad man tror.

Men som alltid. För att utesluta en graviditet, så bör du ta ett test.

• Hannah76

ta ett test. Fast är du gravid så att du kan känna puffar på magen så är du ganska långt gången..

• Dimitra
    mmelody skrev 2011-06-29 20:36:18 följande:
    Någon som vet om tarmarna kan hålla på och röra sig som tusan, så att det nästan känns som att man har en bebis i magen????
    O ja. Hänt mig flera gånger. Kallas för fantomsparkar.
    The Dimitra universe.
  • WiJu

Jag tycker också att det låter som fantomsparkar. Hade det efter första barnet. Har du barn? Jag vet inte om man kan ha det om man inte varit gravid, men det kanske man kan.

• mmelody

Vad tusan är fantomsparkar??? Förvånad Jag har en dotter på 2 år!
    Tillochmed min sambo la handen på tjejmagen och kände!

• Dimitra
    mmelody skrev 2011-06-29 21:33:58 följande:
    Vad tusan är fantomsparkar??? Förvånad Jag har en dotter på 2 år!
    Tillochmed min sambo la handen på tjejmagen och kände!
    Jag har haft fantomsparkar med relativt gammalt barn. Låg och tittade på magen och undrade om det bodde en lien där
    The Dimitra universe.
  • mmelody

Men herregud va läskigt! Känns ju precis som en bebis i magen! Förvånad
    Men jahaja, där ser man.. KONSTIGT!!

• Hannah76

Men om du har trott att du är gravid under en längre tid, varför har du inte tagit ett test?

• Habaladabala
    WiJu skrev 2011-06-29 21:03:03 följande:
    Jag tycker också att det låter som fantomsparkar. Hade det efter första barnet. Har du barn? Jag vet inte om man kan ha det om man inte varit gravid, men det kanske man kan.
    Jag har kännt så mycket "sparkar" på senare tid att jag till slut gjorde ett test härom dagen trots att jag egentligen vet att jag inte är gravid.
    Är glad över att det var negativt men det kändes lite knasigt, tänk att något som tidigare varit allt man drömt om helt plötsligt är något man fasar för istället.
    (Vi kämpade i flera år för att få till första barnet medan andra gick snabbt, idag är de 3år och 1,5år och vi känner oss färdiga)

ts,
    Gör ett test för att utesluta graviditet om du inte redan gjort det, tarmarna (eller vad det är som sparkar) kan helt klart luras.  
  • Kimona

Jag får det ibland när jag ätit något som tar längre tid att bryta ner (t, ex torr mat, ingen dricka) eller tvärtom. Får inga gaser men det rör sig ändå

• mmelody

Hannah76: Jag har inte alls trott att jag varit gravid under en längre tid! Har haft vibrationer sen typ 3 veckor tillbaka, nu det börjat puffas, Har ju fått mens som vanligt så!

Konstigt de där me fantomsparkar.. Gjorde faktiskt ett test ikväll med de billigaste testet från billigatester.se. negativt! Vilken överraskning Sambon som tyckte jag skulle ta, eftersom han blev lite orolig.

Svar på tråden Vad tusan är det som vibrerar och puffar inifrån mig???