• Hedda04

hjälp

Halloj...Jag har ett barn på ett år tillsammans med en man jag inte lever med. Vi har gemensam vårdnad. Han har varit mycket delaktig i barnet ända sedan hon föddes och jag har medverkat och uppmuntrat till detta för alla tres skull. Men nu ställer han mer och mer krav på enskilt umgänge, nätter, ha henne mycket och länge. Jag känner mig helt överkörd och förtvivlad för att jag inte kan vara med mitt lilla barn så mycket som både hon och jag behöver!! Han vägrar förstå att ett så litet barn inte skall ha växelvis boende osv. Vad kan jag göra??

• Svar på tråden hjälp
  • Hannah76

Fast man kan ju förstå att han vill vara med sitt barn. Och att ert barn vill vara med sin pappa. Han är ingen fräling, men jag håller med om att vv är för tidigt. Men det är väl målet?

Kommer ni inte överrens så se till att ni får hjälp, tex familjerätten.

• Hedda04

Han får ha henne mycket redan men han hetsar på om mer och mer tid hans mål verkar vara 50 % så snart som möjligt och jag är helt övertygad om att det inte är bra för min dotter..

• Lidor

Det är för tidigt! Men han kan nog få igenom detta genom familjerätten och tingsrätten till slut .

• Lidor

Men gå ej emot umgänget utan förklara ordentligt och varför , de räcker med dagtid i början. Vid 2-3 års ålder sova över.

Svar på tråden hjälp