• Hon o Han

vad hade du betalt för att få dina fönster putsade bra?

Jag har utbildning på att putsa fönster och är anställd för ett städbolag men har inte så många timmar och behöver få in pengar snabbt för att klara av månadens räkningar och få mat på bordet.

Jag hade tänk att lägga ut en annons om fönsterputs och tänkte mig 50kr/fönster.

Jag vet att det inte är bra att jobba svart, att man ska skatta etc. Men har inte så många timmar som sagt och är sjukskrven 50% så tänkte jag kunde pusta fönster tiden upp till 50% isf.

• Svar på tråden vad hade du betalt för att få dina fönster putsade bra?
  • Queenie70

Det hade jag lätt betalt.

• Jessa med 3

Låter dyrt när det är svart. En städfirma kostar ju ca 150 kr/h tack vare RUTavdraget!

• Tecken

Jag betalar 350kr vitt (eller 700kr exkl RUT). Jag har åtta fönster. Jag betalar hellre 350kr vitt till Tommys Fönsterputs, än 400kr svart till dig. Det är också en principsak för mig: Jag anlitar inte svart arbetskraft. 

• Queenie70
    Jessa med 3 skrev 2011-06-29 22:22:50 följande:
    Låter dyrt när det är svart. En städfirma kostar ju ca 150 kr/h tack vare RUTavdraget!
    Per person. Och så räknar de ju timmar rätt högt. Och lägger på nån jäkla framkörningsavgift på 200 spänn dessutom. Men visst är det rätt billigt med städning nuförtiden.
  • Kimona

Jag hade nog föredragit att betala per timme isf

• Tonårsmamman1

Jag har fönsterputsare varannan månad. För det betalar jag 200  kr  (400 innan rut). De putsar fönsterna på utsidan, jag har 17 fönster och 2 terrassdörrar.

• Jessa med 3

Ja, per person. Här är det ingen "framkörningsavgift" och eftersom jag ibland är hemma när städningen sker vet jag att han lägger 4h här, vilket är vad de fakturerar. Skulle aldrig köpa tjänsten svart!

• Queenie70
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-29 22:26:51 följande:
    Jag har fönsterputsare varannan månad. För det betalar jag 200  kr  (400 innan rut). De putsar fönsterna på utsidan, jag har 17 fönster och 2 terrassdörrar.
    Putsar de 19 fönster för 200 spänn???
  • Tonårsmamman1
    Queenie70 skrev 2011-06-29 22:27:52 följande:
    Putsar de 19 fönster för 200 spänn???
    Yes! Och de kommer varann månad. Jag hinner aldrig tycka att de hinner bli smutsiga. Det är nog den billigaste tjänsten man köpa, tror jag. För mig tar det jättelång tid att putsa. (fast nu har jag inte gjort det på över 10 år)
  • Queenie70
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-29 22:32:19 följande:
    Yes! Och de kommer varann månad. Jag hinner aldrig tycka att de hinner bli smutsiga. Det är nog den billigaste tjänsten man köpa, tror jag. För mig tar det jättelång tid att putsa. (fast nu har jag inte gjort det på över 10 år)
    Låter ju helt otroligt. Undrar vad de skulle ta för mina 4 fönster? En guldtia kanske
Svar på tråden vad hade du betalt för att få dina fönster putsade bra?