• PippiLotta32

Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?

Hej hopp! Ni som jobbar som PA för era funktionshindrade barn, vad har ni för timlön? Undrar mest för att veta om vår lön är okej....

• Svar på tråden Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?
  • pk75

165 kr / h oavsett helg, vardag, kväll eller natt (semestertillägg inräknat).
    Vad har ni?

• anne h
    pk75 skrev 2011-06-30 00:11:36 följande:
    165 kr / h oavsett helg, vardag, kväll eller natt (semestertillägg inräknat).
    Vad har ni?
    hur mkt kväll/helg/natt/storhelg jobbar ni? Hur stor del är dagtid/vardag?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • PippiLotta32

Det var en bra lön det. dags att förhandla lite tror jag. får man fråga vilket Assistansbolag ni har? Vi har 120 kr i timman...

• anne h
    PippiLotta32 skrev 2011-06-30 07:47:06 följande:
    Det var en bra lön det. dags att förhandla lite tror jag. får man fråga vilket Assistansbolag ni har? Vi har 120 kr i timman...
    Men då har ni exklusive ob och semesterersättning, förmodar jag?

Jag blev erbjuden kring samma summa som PK75, men när jag räknade lite på det så fann jag ganska snart att jag förlorar flera tusen vissa veckor på det.. medan det går med plus någon hundrig de andra veckorna. Så totalt sett var det betydligt bättre att ha timlön PLUS sem ers och ob. Men det beror ju på om man bara har dagtid själv, inga helger osv.
    Jag tar de tider som blir över när ingen ass kan/vill jobba, vilket är mest kvällar/helger=mkt ob 
  • Smuliz

Hej på er!

Tänkte fråga, är det någon av alla er som har BÅDE beviljat assistans-timmar OCH Vårdbidrag (hur stor del isåfall) samtidigt??

Vi har ju fullt VB idag för våran 3-åring med en massa "knasigheter". Men har ansökt om assistans. Fick bara beviljat dryg 12 tim/v nu och då förlorar vi helt på det OM hela vårdbidraget tas bort och vi bara får dessa futtiga små timmar.