• PippiLotta32

Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?

Hej hopp! Ni som jobbar som PA för era funktionshindrade barn, vad har ni för timlön? Undrar mest för att veta om vår lön är okej....

• Svar på tråden Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?
  • pk75

165 kr / h oavsett helg, vardag, kväll eller natt (semestertillägg inräknat).
    Vad har ni?

• anne h
    pk75 skrev 2011-06-30 00:11:36 följande:
    165 kr / h oavsett helg, vardag, kväll eller natt (semestertillägg inräknat).
    Vad har ni?
    hur mkt kväll/helg/natt/storhelg jobbar ni? Hur stor del är dagtid/vardag?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • PippiLotta32

Det var en bra lön det. dags att förhandla lite tror jag. får man fråga vilket Assistansbolag ni har? Vi har 120 kr i timman...

• anne h
    PippiLotta32 skrev 2011-06-30 07:47:06 följande:
    Det var en bra lön det. dags att förhandla lite tror jag. får man fråga vilket Assistansbolag ni har? Vi har 120 kr i timman...
    Men då har ni exklusive ob och semesterersättning, förmodar jag?

Jag blev erbjuden kring samma summa som PK75, men när jag räknade lite på det så fann jag ganska snart att jag förlorar flera tusen vissa veckor på det.. medan det går med plus någon hundrig de andra veckorna. Så totalt sett var det betydligt bättre att ha timlön PLUS sem ers och ob. Men det beror ju på om man bara har dagtid själv, inga helger osv.
    Jag tar de tider som blir över när ingen ass kan/vill jobba, vilket är mest kvällar/helger=mkt ob 
  • Smuliz

Hej på er!

Tänkte fråga, är det någon av alla er som har BÅDE beviljat assistans-timmar OCH Vårdbidrag (hur stor del isåfall) samtidigt??

Vi har ju fullt VB idag för våran 3-åring med en massa "knasigheter". Men har ansökt om assistans. Fick bara beviljat dryg 12 tim/v nu och då förlorar vi helt på det OM hela vårdbidraget tas bort och vi bara får dessa futtiga små timmar.

Juristen sa att en del får behålla tex halva VB och sen dessa assistans-timmar.

NÅN SOM HAR SÅ?? =)

• pk75

Vi har fullt vb och beviljat 124 h/månad, nu i sommar när M är ledig har vi 280h/ månad.

Kanske är det så att vi förlorar på att ha det så med inbakad helg och semestertillägg men vi har bara haft ass.timmar sen årsskiftet och bara fått det beviljat i först 3mån o sen förlängt 1 månad i taget och nu 3 mån (blir galen på att inte få det längre...) så hitills har vi nästan alla timmar själva och då har jag inte tänkt på om det är dag, kväll eller helg. 

• PippiLotta32

Nä... Detta är inkl Ob-tillägg... Blir definitivt ett samtal till assistansbolaget idag...

• Smuliz

PK75 Vad har ditt barn för diagnoser? Hur är det fördelat med VB och assistans? Alltså har du timmar för en del och det andra på VB eller hur funkar det?

Min handläggare på FK säjer ju att man inte kan ha båda två samtidigt =O men jag vet nu flera som har både och.

SÅ hur funkar det??

• pk75

Vet inte riktigt hur det fungerar men när vi fick beslutet från kommunen om ass.timmar (fick inga från fsk då hon ej uppfyllde de grundläggande ehoven) så sa de att eftersom vi ej fått så många timmar beviljade så kunde vi ha kvar vb som det var.
    Så visst kan man ha ass.timmar och vb.

M har tuberös skleros med hitills följande symtom: lindrig utv.störning, autism, ep, sömnstörning samt mycket problem med utåtagerande beteende och kan ej styra impulser.

• NiWa

De som jobbar hos oss (Atlas Assistans) brukar ligga runt 120 + OB + sem.ers. Men man får ju göra en individuell budget.

Prins Liam kom till oss 15/1 -08. Han är vårt underbara mirakel!
  • anne h
    PippiLotta32 skrev 2011-07-01 08:48:18 följande:
    Nä... Detta är inkl Ob-tillägg... Blir definitivt ett samtal till assistansbolaget idag...
    sk*t.. va lågt det blir!! Vilket assbolag har ni?
    Vad sa de när du pratade med dem? 
  • McLeud

Vi har 145 kr timman och det är med OB
    Vi har Frösunda och har fått beviljat 46 timmar/månad 

Svar på tråden Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?