Personlig assistent till ert barn. Vad har ni för lön?
Hej hopp! Ni som jobbar som PA för era funktionshindrade barn, vad har ni för timlön? Undrar mest för att veta om vår lön är okej....
Hej hopp! Ni som jobbar som PA för era funktionshindrade barn, vad har ni för timlön? Undrar mest för att veta om vår lön är okej....
165 kr / h oavsett helg, vardag, kväll eller natt (semestertillägg inräknat).
Vad har ni?
Det var en bra lön det. dags att förhandla lite tror jag.
får man fråga vilket Assistansbolag ni har? Vi har 120 kr i timman...
Hej på er!
Tänkte fråga, är det någon av alla er som har BÅDE beviljat assistans-timmar OCH Vårdbidrag (hur stor del isåfall) samtidigt??
Vi har ju fullt VB idag för våran 3-åring med en massa "knasigheter". Men har ansökt om assistans. Fick bara beviljat dryg 12 tim/v nu och då förlorar vi helt på det OM hela vårdbidraget tas bort och vi bara får dessa futtiga små timmar.
Juristen sa att en del får behålla tex halva VB och sen dessa assistans-timmar.
NÅN SOM HAR SÅ?? =)
Vi har fullt vb och beviljat 124 h/månad, nu i sommar när M är ledig har vi 280h/ månad.
Kanske är det så att vi förlorar på att ha det så med inbakad helg och semestertillägg men vi har bara haft ass.timmar sen årsskiftet och bara fått det beviljat i först 3mån o sen förlängt 1 månad i taget och nu 3 mån (blir galen på att inte få det längre...) så hitills har vi nästan alla timmar själva och då har jag inte tänkt på om det är dag, kväll eller helg.
Nä... Detta är inkl Ob-tillägg... Blir definitivt ett samtal till assistansbolaget idag...
PK75 Vad har ditt barn för diagnoser? Hur är det fördelat med VB och assistans? Alltså har du timmar för en del och det andra på VB eller hur funkar det?
Min handläggare på FK säjer ju att man inte kan ha båda två samtidigt =O men jag vet nu flera som har både och.
SÅ hur funkar det??
Vet inte riktigt hur det fungerar men när vi fick beslutet från kommunen om ass.timmar (fick inga från fsk då hon ej uppfyllde de grundläggande ehoven) så sa de att eftersom vi ej fått så många timmar beviljade så kunde vi ha kvar vb som det var.
Så visst kan man ha ass.timmar och vb.
M har tuberös skleros med hitills följande symtom: lindrig utv.störning, autism, ep, sömnstörning samt mycket problem med utåtagerande beteende och kan ej styra impulser.
De som jobbar hos oss (Atlas Assistans) brukar ligga runt 120 + OB + sem.ers. Men man får ju göra en individuell budget.
Vi har 145 kr timman och det är med OB
Vi har Frösunda och har fått beviljat 46 timmar/månad