• eileme84

Ni som testat den sk mirakeldrycken i hopp om att starta förlossningen

Fick ni något resultat av att ni drack det?
    satte eran förlossning igång av den?
    Jag är lite nyfiken, är ju ändå en barnmorska som har rekomenderat denna dryck och vad jag förstått så är den hiskeligt äcklig så blev lite nyfiken och ville höra här om någon har testat den innan jag själv gör det :P

-ÄLskar min Son Theo-
  • Svar på tråden Ni som testat den sk mirakeldrycken i hopp om att starta förlossningen
  • eileme84

ja det är en hemsk blandning av vatten,cayenpeppar,honung,citron och färskriven ingefära som sägs starta förlossningen så jag blev lite nyfiken på om någon testat den o om det gett resultat ;)

-ÄLskar min Son Theo-
  • eileme84
    Lena Miranda skrev 2011-06-30 01:08:33 följande:
    De kanske man skulle testa nästa vecka om deinte startat innan..
    Ja precis :) det va därför jag ville fråga här lite först innan om den funkat på någon ;)
    Såg att vi är beräknade till samma dag hihih får hoppas att det sätter igång lite tidigare för oss då, hemskt att vara höggravid i denna värmen
    -ÄLskar min Son Theo-
  • hannis

Jag har provat!

Oklart om det var drycken som funkade men jag drack den på eftermiddagen på en fredag bf-2. Den natten började jag få värkar som kom och gick under 5 dygn. På onsdagen kom värkarna igång ordentligt och sonen föddes så 5 dygn från att jag drack drycken tog det.

• HeddaSophie

Intressant! Kanske ngt att prova runt bf 16/7. Har inge lust att gå över tiden eller blir ingångsatt. Vi kan väl följas åt och rapportera hur det går!

• skyrocket

Jag har inte testat och har 15 veckor kvar till bf men är såklart nyfiken på om det funkar. Uppdatera gärna!! :)

• eileme84
    HeddaSophie skrev 2011-06-30 08:07:05 följande:

Intressant! Kanske ngt att prova runt bf 16/7. Har inge lust att gå över tiden eller blir ingångsatt. Vi kan väl följas åt och rapportera hur det går!

ja absolut :) funderar på att testa i helgen men har bf 26e juli så kanske e lite väl tidigt... :D men 3 veckor innan gör ju inget om han vill kika ut..

ska iaf testa denna "dryck" för tänker inte gå över 3 veckor igen haha
    -ÄLskar min Son Theo-
  • eileme84
    hannis skrev 2011-06-30 07:32:00 följande:
    Jag har provat!

Oklart om det var drycken som funkade men jag drack den på eftermiddagen på en fredag bf-2. Den natten började jag få värkar som kom och gick under 5 dygn. På onsdagen kom värkarna igång ordentligt och sonen föddes så 5 dygn från att jag drack drycken tog det.
    Man kan hoppas på att det va drycken som satte igång det ;) även om det så skulle ta 5 dagar efter att man druckit den så är det iaf lite närmre än veckorna som man har kvar o då kan jag ju testa den till helgen o då skulle det bli perfekt :) men hur fick du i dig den?? måste vart hemskt :P
    -ÄLskar min Son Theo-
Svar på tråden Ni som testat den sk mirakeldrycken i hopp om att starta förlossningen