• kossan

HJÄLP!!!!!!!!! Glömt löseord till säkerhetskopia (iphone)

Hej, min pojkvän har glömt sitt lösenord till säkerhetskopian från hans iphone. Jag kan inte det där men den skulle uppdatera sig eller något så då var han tvungen att öppna säkerhets kopian igen. Men frågan är kan man få tag i den trots att man inte kommer på lösenordet. HUR?
    Eller någon som vet hur man knäcker lösenord eller liknande. Allt är annars borta, snälla hjälp!!!!!!!

• Svar på tråden HJÄLP!!!!!!!!! Glömt löseord till säkerhetskopia (iphone)
  • EFI

Det finns inga lösenord till säkerhetskopian i iTunes. Är det lösenordet till hans Apple-id han glömt, eller låskod till telefonen alt SIM-kortet? Har han en mac eller en pc?

 Apple user since 1987
  • kossan

Jo för man kan tydligen ange ett lösenord när man har gjort en säkerhetskopia.... För nu när han kopplar in iphonen i sin mac som visserligen är nyköpt, så lösenordet finns inte sparat på den.... men iallafall då står det att man ska hämta säkerhetskopian och då måste han skriva in ett lösenord. VI har testat med pinkoden till telefonen oxå och det funkar inte heller. Så vi tror att han har angett ett lösenord för att ingen skule kunna komma åt det om datorn blev stulen, och nu kommer han själv inte åt det.... :/

• EFI
    kossan skrev 2011-06-30 13:08:50 följande:
    Jo för man kan tydligen ange ett lösenord när man har gjort en säkerhetskopia.... För nu när han kopplar in iphonen i sin mac som visserligen är nyköpt, så lösenordet finns inte sparat på den.... men iallafall då står det att man ska hämta säkerhetskopian och då måste han skriva in ett lösenord. VI har testat med pinkoden till telefonen oxå och det funkar inte heller. Så vi tror att han har angett ett lösenord för att ingen skule kunna komma åt det om datorn blev stulen, och nu kommer han själv inte åt det.... :/
    Hade jag varit som du/ni, så hade jag genast blivit medlem på forumet 99.se och ställt samma fråga där. Där finns mycket samlad Applekompetens och det är inte omöjligt att någon varit ute för samma sak. Rekommenderas startkt! Även Macworld är ok. Länkar till dem nedan. Lycka till! Glad

www.99.se/forum

forum.macworld.se 
     Apple user since 1987
  • skogsmyran

intstämmer till en del vad EFi säger men i detta fall finns de inga lätta sätt att hacka sig till de personliga lösenordet ni valde till backupen, då detta inte spelar roll om det är en pc eller mac

Yes I'm sure I have. But my brain has been messed with so many times I don't remember
  • Jesspa80

Det är ju faktiskt lite av poängen med ett lösenord.

Svar på tråden HJÄLP!!!!!!!!! Glömt löseord till säkerhetskopia (iphone)