• Dr Mupp

Vinterjacka + byxa

Ja jag vet att det är tidigt men jag är sån som gillar att vara ute i god tid.

Vinterjacka + byxor som är bra. Vattentäta, andas och som faktiskt håller för två barn i 7 och 8 års åldern. Minst 5000 mm vattenpelare, helst högre.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Svar på tråden Vinterjacka + byxa
  • Spexig

Haha, shit, du är ute i gooood tid. Jaja, jag hänger på o frågar samma sak, varför inte? 

• Joverix

Ha, jag var värre. Jag köpte vinterkläder åt min 4-åringinför kommande vinter på Stadiums vinterrea. Ett Everest softshell set med 20 000 i vattenpelare blev det. Jag har ett vuxenset med samma vattenpelare som är otroligt bra. Slitstyrka återstå att se. Mina tonårsgrabbar har haft spdana jackor i flera år och det har funkat väldigt bra.

• Jigge

Ska det vara till tvåbarn bör det vara väldigt slitstarkt, framförallt byxorna. Jag rekomenderar Isbjörn of Sweden eller Gneis. Deras vinterkollektioner släpps i augusti.

• Dr Mupp
    Jigge skrev 2011-07-04 10:28:09 följande:
    Ska det vara till tvåbarn bör det vara väldigt slitstarkt, framförallt byxorna. Jag rekomenderar Isbjörn of Sweden eller Gneis. Deras vinterkollektioner släpps i augusti.
    Gneis är värdelöst.

Mina erfarenheter av gneis.
    Vinteroverall - dragkedjan sprack efter halva säsongen, lämnade tillbaka med kvitto, fick hälften av pengarna tillbaka. Så där satt jag i december utan overall och utan pengar att köpa en ny för.
    Vinterbyxor, började läcka in vatten via knäna efter halva säsongen.

Skitkläder.

Isbjörn är tyvärr i dyraste laget eftersom jag som sagt ska köpa kläder till två barn.
  • mandelblomma

Isbjörn of Sweden, helt klart det bästa jag provat som mamma i 18 år nu!

Kolla om det finns begagnat kanske?

• Dr Mupp
    mandelblomma skrev 2011-07-04 20:22:26 följande:
    Isbjörn of Sweden, helt klart det bästa jag provat som mamma i 18 år nu!

Kolla om det finns begagnat kanske?
    Jo jag letar, svårt att hitta

De är verkligen överlägsna. Jag har överdragsbyxor från Isbjörn och det är verkligen kanon.

Fast tyvärr går ju isbjörn bara upp i storlek 122/128 och jag misstänekr att det blir för litet.
  • pigglet

Oj då - jag är helt såld på Gneis! Du måste ju verkligen ha haft superotur!

• mandelblomma

Norrbaggen har rea nu på flera jackor av isbjörn från förra året!

• ugglan

Vi har varit nöjda med Didrikssons vinterkläder. Vet ej vilken vattenpelare de klarar men barnen har alltid varit torra, varma å rörliga med dem. Relativt billiga också ju.

• Wilmis07

Nu var min dotter bara 3 år i vintras,men lindex termobyxor från Fix (399 kr) var superbra. Tror det var 10000 i vattenpelare. Hade jackan också och det  var väl inget fel på funktionerna däremot tycker jag att den var ganska bred. På Lindex kan man ju ofta handla och få 25% rabatt på ett köp. Jag tyckte att byxorna var himla slitstarka.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sandra04

Isbjörn of sweden görs nu upp till stl 134/140.

• fru Lisa

ger mig in här med några funderingar. har en femåring som inte vill ha overall längre... då tänker jag att jag vill ha höga termobyxor. hittade på stadium för bra pris 499:- 3000 i vattenpelare men de har också softshellbyxor 20 000 i vattenpelare för hundringen mer. dessa byxor är "låga" (normalmidja). är det inte lätt att snön åker in i byxorna när dom är låga och dom ligger och leker i snön??

• Tant Green
    fru Lisa skrev 2011-09-02 14:28:41 följande:
    ger mig in här med några funderingar. har en femåring som inte vill ha overall längre... då tänker jag att jag vill ha höga termobyxor. hittade på stadium för bra pris 499:- 3000 i vattenpelare men de har också softshellbyxor 20 000 i vattenpelare för hundringen mer. dessa byxor är "låga" (normalmidja). är det inte lätt att snön åker in i byxorna när dom är låga och dom ligger och leker i snön??
    Jo... vi har alltid haft höga byxor med hängslen (som de här http://shop.wilmamorris.se/6102-helheim-reima-vinter-2012.html) för snöiga dagar, och ett par billigare fleecefodrade galonbyxor för slaskdagar. Reima kostar ju en del, men jag tycker det är viktigare med riktigt bra byxor än jacka på vintern, så vi har satsat på dyrare byxor och en billigare jacka (t.ex. H&M) istället.
Svar på tråden Vinterjacka + byxa