• Fink

Mamma mia eller Södermalms barnmorskor?

Velar fram och tillbaka om vart jag ska välja att gå för inskrivning...
    Mamma Mia på Götgatan eller Södermalms barnmorskor på Aktergatan i sjöstan.
    Någon som kan ge tips om dessa två?
    Får man göra fler UL hos Mamma mia? Skulle gärna göra ett tidigt UL så jag vet att det är något där inne!
    Tips, råd och erfarenheter mottages gärna!

• Svar på tråden Mamma mia eller Södermalms barnmorskor?
  • hopparmamma

Går på Mama Mia Söder och jag är jättenöjd. Men jag tror inte att de gör extra UL bara för att så att säga men det kan jag inte heller säga med säkerhet för det har inte varit aktuellt för mig. Men gör du KUB-test så blir det ju ett betydligt tidigare UL än  det som görs på rutin.

En sak som är bra med Mama Mia är att de har egna läkare kopplade till sig. Så får du problem med tex foglossing behöver du inte gå till en allmänläkare utan du kommer till en som är van att möta gravida kvinnor. Du bemöts inte med en "det är ingen sjukdom att vara gravid, det är bara att bita ihop och lida" attityd. Vilket är jätteskönt.

• timglas

Instämmer med föregående talare, MamaMia Söder är fantastisk! Gått där hos samma bm vid båda mina graviditeter - Catharina Carlén heter hon och jag kan varmt rekommendera henne!! Nästan så jag vill ha fler barn bara för att få träffa henne igen ;)

• Jisa

Jag gick på mamma Mia, dock den på karlaplan. Den bm jag fick var katastrof. Hon tappade bort prover, glömde tider etc. Även läkaren som jag träffade där var under all kritik.

Jag bytte till södermalmsbarnmorskor efter halva graviditeten. Ångrar att jag inte gjorde det tidigare. De var helt fantastiska!

• Länisen

Jag gick hos Mama Mia, men på Karlaplan. Är jättenöjd och har bokat tid för inskrivning där denna graviditet också. Vet inte om dom har egna ultraljudsmaskiner på Götgatan, men på karlaplan har dom det i alla fall. Jag fick göra ett tidigt ultraljud som jag bad om och sen rul. Sen i slutet av graviditeten gjorde vi två ultraljud till, bara på skoj, men de två sista var lite äldre och sämre maskiner än de som används när man ska kolla om allt på bebisen ser ok ut. 

Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Jisa skrev 2011-06-30 09:22:04 följande:
    Jag gick på mamma Mia, dock den på karlaplan. Den bm jag fick var katastrof. Hon tappade bort prover, glömde tider etc. Även läkaren som jag träffade där var under all kritik.

Jag bytte till södermalmsbarnmorskor efter halva graviditeten. Ångrar att jag inte gjorde det tidigare. De var helt fantastiska!
    Vilken barnmorska hade du på Mama Mia?
    Casper 2010-06-09
  • hopparmamma
    Länisen skrev 2011-06-30 10:08:05 följande:
    Jag gick hos Mama Mia, men på Karlaplan. Är jättenöjd och har bokat tid för inskrivning där denna graviditet också. Vet inte om dom har egna ultraljudsmaskiner på Götgatan, men på karlaplan har dom det i alla fall. Jag fick göra ett tidigt ultraljud som jag bad om och sen rul. Sen i slutet av graviditeten gjorde vi två ultraljud till, bara på skoj, men de två sista var lite äldre och sämre maskiner än de som används när man ska kolla om allt på bebisen ser ok ut. 
    Japp, de har egna maskiner på Götgatan. Tidiga diagnosticerande UL, tex KUB, gör man dock på Karlaplan, men RUL och tillväxt tar de hand om själva.
  • Jisa

Länisen: kommer inte ihåg namnet. En blond tjej.

• modestyclara

mama mia på söder är super! en fördel är ju att de har förstklassig UL-utrustning i sina lokaler... jag fick göra tidigt UL, RUL och två extra UL hos dem (det ena pga tillväxtkontroll och det andra för att kontrollera om bebben vänt sig).

• Fink

Tack för svar!
    Det verkar dock som Mamma mia har väldigt fullt upp.
    Fick tid för inskrivning hos Södemalms den 14:e och hos Mamma mia den 26:e. Kan man byta om man inte trivs på det ena stället?

Jisa: gjorde du UL där eller får man göra UL på något annat ställe?

• JhjärtaK
    Fink skrev 2011-07-04 08:01:26 följande:
    Tack för svar!
    Det verkar dock som Mamma mia har väldigt fullt upp.
    Fick tid för inskrivning hos Södemalms den 14:e och hos Mamma mia den 26:e. Kan man byta om man inte trivs på det ena stället?

Jisa: gjorde du UL där eller får man göra UL på något annat ställe?
    Hej Fink, hur gjorde du? Jag är precis i processen att byta från södermalms BM till Mama Mia Söder, mest för att Mama Mia Söder ligger mycket bättre till rent geografiskt plus att man får möjlighet till en dvd-film av RUL som jag gärna vill ha. Om du går hos Mama Mia, vilken BM har du?
Svar på tråden Mamma mia eller Södermalms barnmorskor?