• Marina82

Någon mer som födde sitt barn i v.24?

Hej
    Jag födde min son i v.24+3 och han har legat í kuvös på neonatala intensiv i lund i 4 veckor nu.
    Det har varit många turer upp och ner.
    Jag undrar om där finns fler här som varit fött tidigt som man kan prata lite med eller som finns i samma situation som vi gör?

• Svar på tråden Någon mer som födde sitt barn i v.24?
  • bdmc

vår kille föddes i v26 men var tillväxthämmad så var som en v24 bebis. han föddes den 11 mars så är nu snart 4 månader. han har oxå haft och har det fortfarande väldigt jobbigt.

• Marina82
    Haumea skrev 2011-07-01 14:25:38 följande:
    Hej!

Jag födde också min son i vecka 24 (+1) i Lund. Han är nu 2 år gammal. Har du sett denna tråd? www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-142/m50273...  
    Där finns många föräldrar till för tidigt födda barn och dessutom massa kunskap.

Hoppas det går bra med din son!  
    Tackar. det ska jag göra.
  • Marina82
    bdmc skrev 2011-06-30 18:09:55 följande:
    vår kille föddes i v26 men var tillväxthämmad så var som en v24 bebis. han föddes den 11 mars så är nu snart 4 månader. han har oxå haft och har det fortfarande väldigt jobbigt.
    Vår son blev 1 månad idag och dom ska testa med cpap idag för fjärde gången och se om han klarar av det.
    Hur mår er son idag?
    Vår son ligger i lund på neonatala.
  • bdmc

vi har legat i lund i 2 omgångar. vi tillhör kristianstad så han har mest legat där. men har varit en vecka i lund nu för att han blivit ductusopererad.
    för 1 vecka sedan kom vi hem med hemsjukvård. sonen är nästan 4 månader gammal. vägde 760g när han föddes och väger nu 3500g. var 30cm när han föddes och är nu 49cm. så han börjar bli en stor grabb.
    han kan dock inte äta något själv utan fullsondas, hans mage/tarmar fungerar inte som de ska så han får tömmas med tarmsond. så vi har fortfarande en lång väg att gå.... varje dag är tuff och man mår verkligen inget vidare.

hoppas att det går bra att gå över till cpap...

• Grüth

Hej!

Min son föddes i v 24+3. låg på sjukhus i 4½ månad innan vi fick komma hem. Förra veckan fyllde vårat mirakel 4 år men vägen hit har varit väldigt tuff! 

• Marina82
    bdmc skrev 2011-07-01 21:05:48 följande:
    vi har legat i lund i 2 omgångar. vi tillhör kristianstad så han har mest legat där. men har varit en vecka i lund nu för att han blivit ductusopererad.
    för 1 vecka sedan kom vi hem med hemsjukvård. sonen är nästan 4 månader gammal. vägde 760g när han föddes och väger nu 3500g. var 30cm när han föddes och är nu 49cm. så han börjar bli en stor grabb.
    han kan dock inte äta något själv utan fullsondas, hans mage/tarmar fungerar inte som de ska så han får tömmas med tarmsond. så vi har fortfarande en lång väg att gå.... varje dag är tuff och man mår verkligen inget vidare.

hoppas att det går bra att gå över till cpap...
    Skönt att få hem er son och han blivit så stor.
    Vår son har oxå operarat för ductus men även operara han för läcka i tarmen, men båda operartionerna har gått bra och han hämtade sog bra från dom.
    Han har även haft förstoppning och blod som stoppat upp i kärlet där en slang sitter i armen men det har oxå blivit bra.
    Han har haft cpapen nu i 3 hela dygn och det ser bra ut och vi håller alla tummarna för att det ska funka denna gången, dom har provat 5 gånger redan men han har ej varit redo för det då.
    Tråkigt med att er son har problem med tarmarna, är det inget de kan gör något åt och hur kommer det att fungera i framtiden.
    Trist han inte kan äta själv och måste fullsondas, alvin sondas nu och sen får vi se hur det funkar i framtiden.
    Får eventuellt ha han på bröstet imorgon om det inte händer något.
  • Marina82
    Grüth skrev 2011-07-03 13:13:44 följande:
    Hej!

Min son föddes i v 24+3. låg på sjukhus i 4½ månad innan vi fick komma hem. Förra veckan fyllde vårat mirakel 4 år men vägen hit har varit väldigt tuff! 
    skönt att höra att allt gått väl för er lilla son, det ger en hopp.
  • Maria K

Vi fick vår dotter i V24+2 låg inlagda från 2aug till 28nov och hade sedan hemsjukvård i ytterligare 1 månad då vi åkte hem med sond och syrgas.

• Mammatillmini2008

Vår son är född i vecka 24+4 och var ca 20% tillväxthämnad och vägde som en vecka 22:a han vägde 516 gram och var 29 cm lång. Han är född 19 augusti 2008 och den 25 november åkte vi hem på permission sen bodde vi hemma men fick åka till sjukhuset ungefär 2 gånger i veckan, Edvin åt då fritt från flaskan men hade syrgas 12 december 2008 togs den bort... Idag är han som vilken 3 åring som helst, frågvis till tusen...

• ek1988

Min son är född i vecka 25+5, var 30% tillväxthämmad och vägde bara 510g, var 30 cm lång. Vi har oxå legat i Lund, nu är vi i Malmö. Han är född den 6 maj så jag måste ha legat där samtidigt som ni... Vilken sal låg ni på? Vi låg på IVA sal 2. Nu är vi i Malmö och ska få flytta in på familjerum i början av veckan så nu känns hemfärden ganska nära! Hoppas allt går ba och lycka till! Kramar

• Marina82
    ek1988 skrev 2011-07-09 20:02:43 följande:
    Min son är född i vecka 25+5, var 30% tillväxthämmad och vägde bara 510g, var 30 cm lång. Vi har oxå legat i Lund, nu är vi i Malmö. Han är född den 6 maj så jag måste ha legat där samtidigt som ni... Vilken sal låg ni på? Vi låg på IVA sal 2. Nu är vi i Malmö och ska få flytta in på familjerum i början av veckan så nu känns hemfärden ganska nära! Hoppas allt går ba och lycka till! Kramar
    Hej.
    Vi ligger fortfarande i sal 2 på iva i lund. Kom först till sal 1 men flyttade ganska snabbt till sal 2.
    Kommer att få stanna i lund under hela tiden då vi tillhör det sjukhuset vilket känns skönt.
    Alvin har haft snuva och lunginflamation nu förra veckan då han åter fick komma i respiratorn men fick tillbaka cpap i lördags så nu får vi ha han ute igen i vår famn.
    Igår hörde vi han även skrika så det lät mer än innan och det känns härligt att höra han lite.
    Vad skönt det går bra för er son och att ni har hemfärden inom räckhåll. vi får nog vänta ett bra tag då Alvin har gått igenom massa saker genom sin färd på sjukhuset.
    Tack detsamma. Kram
  • tummeliten

min dotter föddes i vecka 24+1 kraftigt tillväxt hämnad och svulten  med en massiv blodförgiftning. hon vägde 488g och var 28cm lång hof 21,5 och idag väger hon över 6 kg och är 62cm lång och blir 1år okorr och 8 mån korr den 19 resp 24 sep:)

Svar på tråden Någon mer som födde sitt barn i v.24?