Oj, 3400:- låter sjukt billigt!!
Har en brio sing fast 2008 och är i stort sett nöjd. Visst är den bred om bakhjulen och från 2009 och framåt ännu lite bredare än på vår, men samtidigt extremt lättkörd med de svängbara framhjulen. Jag upplever inte sittdelen som för liten, och inte heller ligger vår tiomånaders med benen i luften (benstödet är reglerbart och kan fällas upp och ned i flera steg). Klicksystemet för sitsen samt för liggvagnsinsatsen är supersmidigt, liksom hur sitsen fälls upp och ned i sitt- och liggläge samt hur handtaget justeras.
På minussidan är att sittdelen inte går att ha i helt upprätt läge när den är vänd mot dig, detta vet jag inte om det ändrats på senare modeller. Vi upplever det som ett problem då barnet inte alltid är nöjt med att sitta tillbakalutad och då måste häva sig fram och hålla i "räcket" för att se så mycket som han vill. På grund av detta har vi plockat fram den ärvda Emmaljungan som vi tyckte var så stor och klumpig och trögkörd, men använder ändå mest singen. Emmaljungans sittdel känns så platt och stor att barnet glider runt och hasar ned.
Vi har letat och funderat mycket på alternativ till vagn, vår är lite sliten (köpt begagnad), men inte hittat nån som känns bättre. "Det kommer väl sluta med att vi köper en ny sing" skojade sambon häromdan. Skämt åsido, det här låter som ett köpt reklaminlägg för brio sing, men om bara sitsen kunde gå att ha i rakare sittläge känns den perfekt. För oss vill säga :) Sen skiljer det ju alltid var respektive barn och föräldrar tycker om!
Ett annat tips, om ni tänkt köpa bilstol finns det en som kan klickas på chassit. Den funktionen finns inte på -08:an och jag har saknat det många gånger! Men återigen beror det ju på just era behov.