• RLK

Ska jag köpa Brio sing 2011?

Har hittat Brio sing 2011 ligg och sittdel kampanjpris 3400 kr. Hjälp nu! ska jag köpa den ? Är den bra? Tyckte den var snygg och så men vill gärna veta om den är nåt att ha? Kampanjen är fram till söndag på babyland så måste bestämma mig nu. Hjälp uppskattas:)

• Svar på tråden Ska jag köpa Brio sing 2011?
  • älskarlivet81

Jag var själv nyfiken på brio sing när vi köpte vagn, men den är ju sjukt bred om bakhjulen. Sen kändes den ranglig och instabil och sittdelen såg väldigt liten ut! Sen gillar jag inte den ergonomiska sittdelen heller, stackars barn som måste ligga med benen i luften när den ska sova :)

• Julibarn

Oj, 3400:- låter sjukt billigt!!

Har en brio sing fast 2008 och är i stort sett nöjd. Visst är den bred om bakhjulen och från 2009 och framåt ännu lite bredare än på vår, men samtidigt extremt lättkörd med de svängbara framhjulen. Jag upplever inte sittdelen som för liten, och inte heller ligger vår tiomånaders med benen i luften (benstödet är reglerbart och kan fällas upp och ned i flera steg). Klicksystemet för sitsen samt för liggvagnsinsatsen är supersmidigt, liksom hur sitsen fälls upp och ned i sitt- och liggläge samt hur handtaget justeras.

På minussidan är att sittdelen inte går att ha i helt upprätt läge när den är vänd mot dig, detta vet jag inte om det ändrats på senare modeller. Vi upplever det som ett problem då barnet inte alltid är nöjt med att sitta tillbakalutad och då måste häva sig fram och hålla i "räcket" för att se så mycket som han vill. På grund av detta har vi plockat fram den ärvda Emmaljungan som vi tyckte var så stor och klumpig och trögkörd, men använder ändå mest singen. Emmaljungans sittdel känns så platt och stor att barnet glider runt och hasar ned.

Vi har letat och funderat mycket på alternativ till vagn, vår är lite sliten (köpt begagnad), men inte hittat nån som känns bättre. "Det kommer väl sluta med att vi köper en ny sing" skojade sambon häromdan. Skämt åsido, det här låter som ett köpt reklaminlägg för brio sing, men om bara sitsen kunde gå att ha i rakare sittläge känns den perfekt. För oss vill säga :) Sen skiljer det ju alltid var respektive barn och föräldrar tycker om!

Ett annat tips, om ni tänkt köpa bilstol finns det en som kan klickas på chassit. Den funktionen finns inte på -08:an och jag har saknat det många gånger! Men återigen beror det ju på just era behov.

• caroline88

Jag har haft en sing 09, ingen större skillnad. Älskade sittdelen och de sitter jättebra i den! Inget fel med att sitta så med bena, hur gör man annars i en bilbarnstol?

Men det jag inte gillade var att den är så himla bred bak till! Samt att den är inte så
    Dämpad, den slår väldigt om det är ojämnt underlag.

• caroline88

Verkligen INTE instabil!

• RLK

tack för svaren..är fortfarande velig. Priset lockar ju såklart plus att den är snygg. Det där med rakare sittläge tror jag att 2011 har..men osäker.. Det där med dämpningen är ju minus och bredden. Men är den jobbigt bred att det blir problem i bussar och så?

• caroline88

Nej på bussen är det inga bekymmer, upplever jag i fall! Men i klädaffärer om man gillar att shoppa :) fast allt bli vad man gör det till :) du kommer ju fram överallt kan bara bli lite omständigare :)

• vi och pyret

Vi har en, men när vi nu köpt en carena dubbelvagn med lufthjul så inser jag hur dåligt dämpad singen är. Skulle inte välja den vagnen igen.

• älskarlivet81
    caroline88 skrev 2011-06-30 12:49:49 följande:
    Jag har haft en sing 09, ingen större skillnad. Älskade sittdelen och de sitter jättebra i den! Inget fel med att sitta så med bena, hur gör man annars i en bilbarnstol?

Men det jag inte gillade var att den är så himla bred bak till! Samt att den är inte så
    Dämpad, den slår väldigt om det är ojämnt underlag.
    Fast när man lägger barnet ner så ligger väl barnet med benen uppåt? Eller kan man ändra fotstödet då? Verkar inte bekvämt.. I den bilbarnstol dottern har sitter hon liksom, så hennes ben pekar i alla fall inte uppåt..
  • caroline88

Tänker mer på babyskydden, då ligger de oxå. Jo vad jag mindes så kunde man ändra fotstödet!

Svar på tråden Ska jag köpa Brio sing 2011?