• Dalton99

Vad betyder röd flagga framför ett ärende hos FK

Jag tror jag har ansökt om ersättning för föräldrapenning och hittar den ansökan. Men ovanför den står här kan du begära ersättning för dagarna och du kan använda denna flera gånger. Vad betyder det? Har jag inte ansökt?

• Svar på tråden Vad betyder röd flagga framför ett ärende hos FK
  • IsabelleLi

Finns det ingen PDF-fil med en ansökan där det står vilken period du ansökt för osv? Du kanske bara har gjort en anmälan?

• Billabong

Om du i en begäran angett att du ska fortsätta ta ut FP i direkt anslutning så ligger anmälningsärendet öppet och du kan begära ut fler FP-dagar utan att behöva göra en ny anmälan.

• Dalton99

Har inte begärt fler föräldradagar i anslutning till det. Och jag vad jag förstår har jag begärt fp för dagar och angett hur mycket. Fattar ingenting.

• Försäkringskassan

Hej!

Ett tips är att kolla under "Mina händelser". Där kan man se tidigare händelser, te.x ansökan och anmälan. Ser man ingen ansökan med tillhörande PDF-fil har ansökan inte gått igenom.
    När man får ett kvittensnummer så är det ett kvitto på att ansökan är korrekt.

Den röda flaggan är en påminnelse om att man har ett öppet föräldrapenningärende, när den finns där behöver man inte göra en ny anmälan.

Hälsningar
    Tella, handläggare

Svar på tråden Vad betyder röd flagga framför ett ärende hos FK