• Ari Gold

Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?

Om du ställdes inför ytterligheterna att på en offentlig strand bada i antingen en mycket avslöjande liten stringbikini, eller i en heltäckande baddräkt, vilket skulle du då välja?

Bilder på alternativen kommer i de första inläggen.

Burkini

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?
  • Gurkan

För alla andras skull väljer jag nog burkinin... dels tål jag knappt solen och del är jag överviktig så snörena på minibiknin skulle försvinna in i fläsket och det skulle definitivt startas trådar om på FL
    Fast jag röstade på sista alternativet 

• Raskask

Tja, först tänkte jag stringbikinin, och sen såg jag bilden- det var ett tag sen jag såg en stringbikini senast- tjugofem år sen eller så, och det blir nog burkinin. Hade nog föredragit att näcka faktiskt framför att använda den stringbikinin .

• Furstinna

Helt klart stringbikini om det stod mot en våtdräkt. Men i vanliga fall väljer jag inte string. Min rumpa har sett sina goda dagar haha

• mikroE

Stringbikini är verkligen osmakligt så defintivt burkini.

• mikroE
    Furstinna skrev 2011-06-30 14:14:25 följande:

Helt klart stringbikini om det stod mot en våtdräkt. Men i vanliga fall väljer jag inte string. Min rumpa har sett sina goda dagar haha

Burkinin är inte en våtdräkt utan i ett snabbtorkade konstfibermaterial, det finns även vanliga baddräkter i samma sorts tyg.
  • Furstinna
    mikroE skrev 2011-06-30 14:15:52 följande:
    Burkinin är inte en våtdräkt utan i ett snabbtorkade konstfibermaterial, det finns även vanliga baddräkter i samma sorts tyg.
    Det ser ut som en våtdräkt..
  • Pleco

Stringbikinin, och givetvis en strandkjol till. Anledningen till att jag badar är att jag vill känna vattnet och solen mot min hud.

• Furstinna
    Pleco skrev 2011-06-30 14:18:50 följande:
    Stringbikinin, och givetvis en strandkjol till. Anledningen till att jag badar är att jag vill känna vattnet och solen mot min hud.
  • Jagsajudet

Burkini! Jag är rädd för solens strålar så det passar mig ypperligt!

Svar på tråden Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?