• Anonym

Fläckar runt underlivet, hjälp!!

Hjälp...jag har en sak som jag tycker är jätte pinsamt & varje gång jag ska ha sex skäms jag för detta. Huden precis runt mitt underliv är helt vit och sen resten av huden är i vanlig färg, alltså vita missfärgnings fläckar. Varför är det så och vad ska jag göra åt det för att det ska få samma färg som resten av huden?
     Det ser ut som jag har en sjukdom eller något (men det har jag inte) och är då rädd att killar ska tycka detta är äckligt eller konstigt...Jag skäms verkligen jätte mycket & vill få bort det! Hjälp mig!!!!!

• Svar på tråden Fläckar runt underlivet, hjälp!!
  • Anonym

Jag är mörkare där, hittills har ingen brytt sig. Jag tror du oroar dig i onödan Skrattande

• Amazina

Det är inte vitiligo då?

• Anonym

Jag är väldigt vit där och sysn väldigt tydligt så vill helst göra något åt det om det går! 

Vad är  vitiligo?  

• Lykkorus
    Anonym skrev 2011-06-30 19:02:43 följande:
    Jag är väldigt vit där och sysn väldigt tydligt så vill helst göra något åt det om det går! 

Vad är  vitiligo?  
    huden.nu/dermatologen/vitiligo/

Där står det om den hudsjukdomen
  • Anonym (Wilhelm)

Det låter som Lichen sclerosus.

Jag har själv sjukdomen, men den är vanligare bland kvinnor. Smittar inte och är i de flesta fall ofarligt, men bör kollas upp. Kan behandlas med bl.a. steriodkrämer. En duktig hudläkare kommer att veta.

Sedan kan jag väl tillägga att de flesta män troligen inte bryr sig om lite "missfärgningar" där nere, vi tänker bara på hur skönt det är därinne...

• Anonym

Nu när jag läst det ni skrivit & kollat upp vad det är, så lutar det mest åt att det är Lichen sclerosus. Jag är inte rädd att det ska vara något farligt men ville få bort det 

Tack för svaren :) 

• Anonym

Kan man verkligen ta brun utan sol kring underlivet? 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-30 20:12:32 följande:
    Kan man verkligen ta brun utan sol kring underlivet? 
    Mitt svar var inte så jätte seriöst, jag tror inte man kan det om det är mycket parfymer i.
Svar på tråden Fläckar runt underlivet, hjälp!!