• hjärterum

Ord lämpliga som namn?!

Precis som rubriken lyder- ge dina fina ord men som även ÄR lämpliga som namn.
    Ni som inte tycker att man kan namnge på detta vis behöver inte engagera er alls.
    JAG tycker ialla fall att det skulle vara vackert med nån fin betydelse eller så i andranamn till min lilla tjej!
    -Ha en underbart härlig dag alla! {#emotions_dlg.flower}

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-01 16:02
    Jag syftar på ord som är namn, därför blir det inget konstigt!
    Tindra t.ex är ju ett väldigt vanligt namn som ändå är ett vackert ord- eller hur...?
  • Svar på tråden Ord lämpliga som namn?!
  • maximum

Sol
    Rosa (är ju redan ett namn men en färg också beroende på betoning)
    Nike
    Snö

• Kanskedinsyrra

ananrs kan du ju kolla på namn å betydelse på namnet då kan det ju ävne bli lite mer hemligt, å er grej...

Gulli är ju ett trevligt namn som inte används så mycket i dag annars... passar väl på tjej...
    På killar finns det ju mycket 2naturnamn" sten stig eller så...

Lo kanske skulle vara nått, borde ju passa både killa å tjej...

jag skulel själv pass amig för å sätta en känsla som namn, tänk om barnet inte alls är en Glader eller måste leva upp till att vara en allvar...

Love är ju fint åxå med betydelse...

• sunatet

Lita tycker jag är ett mycket vackert flicknamn. Egentligen ett smeknamn och det är väl en slump att ordet har en svensk betydelse, men det är vackert. Även Lida gillar jag.

• SophiaM

Min äldsta heter Lycka i mellannamn, sonen heter Love i mellannamn  och lillasyster som fortfarande bor i magen ska få heta Liv i mellannamn.
    Det representerar så fint vad dom tre är för mig..
    Lycka, kärlek och liv... :) 

• hjärterum
    SophiaM skrev 2011-07-01 09:24:09 följande:
    Min äldsta heter Lycka i mellannamn, sonen heter Love i mellannamn  och lillasyster som fortfarande bor i magen ska få heta Liv i mellannamn.
    Det representerar så fint vad dom tre är för mig..
    Lycka, kärlek och liv... :) 
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
Svar på tråden Ord lämpliga som namn?!