• Anonym

Chippet på visakortet funkar inte ?

Senaste gångerna jag handlat har den inte tagit chippet utan jag fått dra när jag handlar, det står bara jag ska ta ut kortet. Vad har hänt? Måste jag ha nytt? Kostar det något? 

• Svar på tråden Chippet på visakortet funkar inte ?
  • Anonym

Du kan ju alltid ringa banken och fråga...

• Anonym

Ja såklart, tänkte bara om någon visste här inne. 

• z86a
    Anonym skrev 2011-07-01 11:49:32 följande:
    Senaste gångerna jag handlat har den inte tagit chippet utan jag fått dra när jag handlar, det står bara jag ska ta ut kortet. Vad har hänt? Måste jag ha nytt? Kostar det något?
    det beror på skitigt chip, avmagnitiserat lr så kan det var förstört. prova någon annan maskin i affären funkar inte d behöver du nog nytt
  • Twilight

Brukar räcka att gnussa lite med tummen på chipet. Behöver du nytt kort är det gratis

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Elli1

Prova att gnugga med tummen på chippet. Kan vara en sån enkel grej som att det är smuts eller någon beläggning på det. Hade en kille i min kassa på jobbet som beklagade sig över att hans kort aldrig funkade. Jag bad att få låna det, gnuggade lite på det och vips så funkade det. Det hände varje gång han handlade, så efter ett par gånger lämnade han kortet till mig på en gång. :D Nu kanske det inte är det som är problemet med ditt kort, men det är ju värt ett försök (om du inte redan gjort det).

• Anonym

Har du haft kortet vid din mobil?
    Ring banken och fixa ett nytt.

• Anonym

Tack snälla för svar Ska prova gnugga först. Har hänt de gnuggat med suddgummi vet jag på det, men det var lääängesedan. 

• MickeN1973
    Twilight skrev 2011-07-01 11:55:17 följande:
    Brukar räcka att gnussa lite med tummen på chipet. Behöver du nytt kort är det gratis
    chippet ska tvättas

Antaligen är det fett och annan smuts på det
  • Anonym

Det funkade att gnugga chippet, tack snälla

Svar på tråden Chippet på visakortet funkar inte ?