• Madick

Snabb hjälp till rejäla kurvor

Jag behöver vara läcker ikväll men väger mer än jag brukar och har lite svårt att komma på vad som ska passa.

Tjocka lår och höfter, stor byst, midja (dock väldigt högt upp ) finns iaf men överkroppen blir kort och bred. Jag är dessutom kort med tjocka vader.

Tips tack!

• Svar på tråden Snabb hjälp till rejäla kurvor
  • Madick

Tänkte shoppa en ny idag, men normalt tycker jag den funkar bra. 80F är den, undrar om jag behöver gå upp en aning... får ta en sväng in på Change också.

• Madick
    Hannah76 skrev 2011-07-01 14:27:48 följande:
    Vad har du för stil?
    Kjol! Förrut långa kjolar men har insett att jag ser ännu kortare ut i dem så just nu är det knappt knälånga lite luftiga kjolar och v-ringade toppar oftast. Just nu en klänning med "resår" över bysten och sen lös, smala axelband, jag tycker det ser rätt ok ut men är inte säker...

Är väldigt medveten om de tjocka låren så jag tycker det är jobbigt med byxor.
  • Lena
    Madick skrev 2011-07-01 14:27:57 följande:
    Tänkte shoppa en ny idag, men normalt tycker jag den funkar bra. 80F är den, undrar om jag behöver gå upp en aning... får ta en sväng in på Change också.
    Gör det låt proffsen prova ut. Gå gärna upp lite i storlek och ner i omkrets bara för att se hur den sitter.
  • StilaM

Hur stor byst? En A-linjeformad tunika, med skärp om midjan och ett par tights som håller in lite?

• StilaM
    Madick skrev 2011-07-01 14:27:57 följande:
    Strunta i Change och köp en riktig BH. Materialen i BHarna på Change är dåliga och ofta alltför elastiska för att ge riktigt lyft och stöd åt en större byst. Är 80F din Change-storlek eller din vanliga?
  • Hannah76
    Madick skrev 2011-07-01 14:29:40 följande:
    Kjol! Förrut långa kjolar men har insett att jag ser ännu kortare ut i dem så just nu är det knappt knälånga lite luftiga kjolar och v-ringade toppar oftast. Just nu en klänning med "resår" över bysten och sen lös, smala axelband, jag tycker det ser rätt ok ut men är inte säker...

Är väldigt medveten om de tjocka låren så jag tycker det är jobbigt med byxor.
    Låter fin.

Jag skulle ta en kjol+topp med skärp i midjan. Eller klänning med markerad midja (med skärp eller på annat vis).

Man ska visa sina kurvor =) Och framhärda sina fördelar =)
  • Madick

80F är min Change-storlek. Det finns en till underklädesbutik i stan som de säger är bra, kanske ska prova den när jag ändå är runt och shoppar.

Är lite tveksam till tunikor, jag upplever att jag blir mer tältlik i dem.

• Lena
    Madick skrev 2011-07-01 14:37:37 följande:
    80F är min Change-storlek. Det finns en till underklädesbutik i stan som de säger är bra, kanske ska prova den när jag ändå är runt och shoppar.

Gör det!

det beror på modell på tunikan, jag har några som har band under bysten så att det syns man är smal där och de funkar bra.
  • Madick

Bysten måste framhävas, då tittar inte folk (inte tjejer heller) direkt nån annanstans

Strax dax att gå, tack för hjälpen!

• StilaM
    Madick skrev 2011-07-01 14:37:37 följande:

Då har du troligtvis en D eller E i vanliga butiker. Det är ju en storlek som brukar finnas i de flesta butiker.

En tunika i ett följsamt material men som ändå har viudd över rumpan ger illusion av slankare bakdel och lår utan att skapa vidd/bredd. Ett skärp eller liknande som markerar midjan är också snyggt.
Svar på tråden Snabb hjälp till rejäla kurvor