• Tazzme

Ekologiskt smink!?

Jag skulle behöva investera i lite nytt smink och kunde gärna tänka mig att köpa ekologiskt smink.
    T.ex. mascara, puder, kajal etc. är sånt som jag skulle behöva/vilja ha nytt av.

Är det någon här som har använt nåt eko-smink och är bekant med nåt (eller flera) olika märken? Dels vill jag ju veta vilka märken som finns, men dels vill jag ju också höra lite åsikter. Vilka märken är bra, vilka är dåliga etc?

För nåt av det värsta jag vet då jag t.ex. köper mascara är om den smular så man får pandaögon efter 1½ timme! Eller som den gången då jag köpte vattenfast mascara som även visade sig vara "rengöringsfast"! Hade två olika sorters ögonsmink-borttagningsmedel hemma och inget av dom funkade. Inte heller tvål och vatten eller en microfiber-tvättlapp för ansiktet jag har som tar bort ALLT annat smink. Mascaran satt fast som klister! Det enda sättet att få bort den var att knapra lös den från ögonfransarna med fingrarna...

Eftersom eko-smink oftast är dyrare än vanligt smink så vill jag ju gärna veta på förhand att det inte är en totalt värdelös produkt jag köper. Så har ni tips vad gäller ekosmink, olika märken, köpställen etc. så tar jag tacksamt emot!

• Svar på tråden Ekologiskt smink!?
  • Tazzme

Puffar och hoppas att det finns någon här idag som kan hjälpa mig Glad

• Rockan

Jag har en concealer från Dr. Hauschka som jag är jättenöjd med. Kan inte svara för hur de övriga produkterna är dock, men jag tror de håller bra kvalitet.

• Tazzme

I en affär i närhten av var jag bor har de faktiskt eko-smink av märken Benecos och Santé.
    Nån som testat deras produkter?

Vad tyckte ni isåfall om dom?

Jag testade Santés eyeliner, på handen bara, då jag var i affären. Den såg jättebra ut men verkade att vara extremt vattenlöslig... Tycker inte om vattenlösligt smink Rynkar på näsan Vad gäller ögonsmink/mascara så är ju de bästa de som är vattenlösliga i varmt vatten, men jag vet ju att det inte finns många såna ens av de vanliga sminkmärkena...

• Jeacea

Jag har testat santés smink och vart nöjd. Det enda jag märkte av på sminket jag använde var Foundationen den var inte lika täckande som den jag var van vid jag har haft väldigt dålig hy och använt smink som täcker men sedan jag började få bättre hy i och med att jag använde ekologisk ansiktsvård som var jätte bra, så har jag vant mig vid att den inte täcker jätte mycket och det behövs inte längre heller köper ifrån denna sidan.   http://www.molliscare.se/produkter.asp?ID=VisaLeverantor&LevID=63 Men allt annat var jag jätte nöjd med concealer + Mascara + Foundation + Puder använde jag mig av. Hoppas detta hjälpte 

• Flores

Jag brukar beställa mitt smink från Puurly.com, märkena jag har beställt än så länge är Dr Hauschka och AnnMarie Börlind båda är helt ekologiska och jag är väldigt nöjd med de produkterna jag har testat.

En annan fördel med ekologiskt smink är att jag tycker att produkterna är mer dryga så de räcker längre :).

• BigMami

Finns en bloggerska helena rönnblad, kolla in hennes sida! Hon har egen webshop med ekologiskt smink. Byher.se

Svar på tråden Ekologiskt smink!?