Ekologiskt smink!?
Jag skulle behöva investera i lite nytt smink och kunde gärna tänka mig att köpa ekologiskt smink.
T.ex. mascara, puder, kajal etc. är sånt som jag skulle behöva/vilja ha nytt av.
Är det någon här som har använt nåt eko-smink och är bekant med nåt (eller flera) olika märken? Dels vill jag ju veta vilka märken som finns, men dels vill jag ju också höra lite åsikter. Vilka märken är bra, vilka är dåliga etc?
För nåt av det värsta jag vet då jag t.ex. köper mascara är om den smular så man får pandaögon efter 1½ timme! Eller som den gången då jag köpte vattenfast mascara som även visade sig vara "rengöringsfast"! Hade två olika sorters ögonsmink-borttagningsmedel hemma och inget av dom funkade. Inte heller tvål och vatten eller en microfiber-tvättlapp för ansiktet jag har som tar bort ALLT annat smink. Mascaran satt fast som klister! Det enda sättet att få bort den var att knapra lös den från ögonfransarna med fingrarna...
Eftersom eko-smink oftast är dyrare än vanligt smink så vill jag ju gärna veta på förhand att det inte är en totalt värdelös produkt jag köper. Så har ni tips vad gäller ekosmink, olika märken, köpställen etc. så tar jag tacksamt emot!