• koalabjörn

    semesterstängt - vänta vänta vänta

    Känner mig lite deppig idag... Rynkar på näsan

    AC som är den största adoptionsorganisationen har meddelat att de inte tänker lämna över vårat ärende till någon annan handläggare under tiden vår handläggare har semester.

    Det innebär att ingenting händer på ytterligare 1 - 1,5 månad, utan vårt ärende blir bara liggande på ett skrivbord. Det har AC inte förvarnat oss om, så det kom som en obehaglig överraskning!

    Jag kan förstå det i en mindre organisation, men AC är stort och har många i sin personalstab.

    Jag arbetar i en ungefär lika stor organisation och vi täcker alltid upp för varandra och tar över varandras ärenden under hela sommaren. Aldrig att vi skulle låta ett ärende ligga i flera veckor!

    Nånstans kan jag också känna att vi faktiskt redan har betalat över 65 000 kr bara för att de ska ta emot och behandla vår ansökan och då vill man ha bästa tänkbara service för de pengarna...

    Det är väl så att man har redan väntat så många år i hela den här barnkarusellen så det känns så hopplöst och maktlöst att gång på gång få besked och att vänta ännu längre.....och ännu längre....vi har redan väntat och kämpat i 10 år på vårt älskade barn som vi fortfarande inte har... Man har liksom ingenting att säga till om....Gråter

    tack för att jag fick gnälla lite idag, kanske är lite gladare imorgon...{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden semesterstängt - vänta vänta vänta
  • Fru U

    Beklagar. Det måste kännas väldigt jobbigt.

    Då har ni köat ganska länge?


    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • fabbemam

    F-n va dåligt, jag hade blivit rasande arg, det är ju trots allt inte en myndighet detta handlar om utan det är ju egentligen vi medlemmar som bestämmer... Detta är inte OK!  Jag blir väldigt nyfiken på vad erat nästa steg är, vad det är de inte har tid med.

    JAg vet att AC håller på med en stor omorganisation som de mig veterligen inte informerat oss medlemmar om och det tycker jag är dåligt. Jag ska som aktiv i en avdelningsstyrelse på konferans i september för att lära mig mer om AC:s organisation, jag hoppas att jag där får tilfälle ta upp båda dessa frågor. KAnske är det beroende av omorganisationen som de inte har tid att ta över varandras ärenden men i så fall var det otroligt dummt att göra den i smband med semestrarna. 

    Kramar

  • Nystart

    Jag förstår hur du känner - det är så frustrerande att  man hela tiden i den här processen beroende av andras agerande!! Jag tror däremot inte att det beror på omorganisation. AC brukar meddela att de under sommar och jul prioriterar administration kring BB och RB. Det får ju inte dig att känna dig gladare, men är nog den rimliga förklaringen. Och att skriva av sig här brukar också hjälpa när det känns deppigt.

    Ibland är det bra att vända på perspektivet: AC är som vilken annan arbetsplats som helst  - folk vill vara lediga när andra är det = få kvar på kontoret. Det kanske faktiskt inte finns så många att ge ärendet till - med tanke på just handläggning av BB och RB? Jag har jobbat i serviceorganisation och på sommaren fick man ju rycka in här och var och "fuska" sig fram. Det kanske inte skulle vara till er fördel om någon som inte är så insatt  tog över ialla fall?

    Men dryg info inför semestern för er! Kämpa på! Det enda saken man kan vara säker på i adoptionsvärlden är att man tyvärr aldrig kan vara säker på något.

  • Namaste72

    Nämen blä!


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Qermit

    Koalan, skit sa Bill, skit sa Bull... Förstår om det känns riktigt bittert! I den här världen är 1 månad en evighet. Och visst kan man logiskt förstå att AC prioriterar BB och RB (vi som väntar BB är väldigt glada att de gör det) men det är ändå jobbigt att förstå det känslomässigt. Hoppas det känns lite bättre idag iaf. Du är välkommen till min gnälltråd när du vill .

Svar på tråden semesterstängt - vänta vänta vänta