temperatur vid ägglossning?
Jag undrar när man får höjd temperatur i kroppen vid ägglossning?
Är det innan, exakt när ägget släpper, eller efter?
Jag undrar när man får höjd temperatur i kroppen vid ägglossning?
Är det innan, exakt när ägget släpper, eller efter?
Hej!
Temperaturen höjs efter att ägget har släppt.
Mvh Jenny
Ok då vet jag, tack för snabbt svar!!
Ungefär hur mycket höjs den då? Om man normalt har ca 37 C?
Nu pendlar den lite mellan 36,8 och 37,2 och jag ska snart (om ngra dagar) ha ägglossning. Jag testar med stickor också, men jag vill vara på den säkra sidan.
Tack på förhand
MVH
m
Tempen höjs med 0,5-1 grad ungefär så du kommer att märka av en skillnad.
Okej, perfekt!
Supertack för snabbt svar!!
Hej igen!
Jag har några dumma frågor...
Jag väntar på min ÄL för att hinna med att göra frysåterförande embryo innan sem. stängt.
jag brukar ha äggvitesläm ca 14 dagar innan mens ( men inte alltid). Nu hade jag sådant slem helt fel tid. Och i går var det helt vita flytningar. Får jag inte äggloss i dag så hinner jag inte utan får vänta tills i aug/sept.
Hur är flytningarna i cykeln?
kan jag ha haft en otroligt tidig ägglossning?
Jag gjorde IVF/ICSI med ET 11 Maj, så min kropp har varit hormonstimulerad.
Skulle vilja lära mig min kropp så jag vet när det är ÄL pågång.
Att du har varit hormonstimulerad så sent som i maj kan göra att din kropp inte riktigt fungerar som den ska just nu. Det kan ta upp till 6 månader innan du är helt återställd. Därför kan det komma lite olika flytningar vid annorlunda tider under din cykel.
Det bästa sättet att lära känna din cykel är faktiskt att mäta temperaturen. Och det måste vara under minst tre månader i rad för att du ska kunna se någon form av mönster. När du har fått in rutin på att ta tempen så kan du börja leta efter andra tecken.
Generellt sett så brukar flytningarna vara ganska sparsamma direkt efter mensen, lite slemmiga och äggviteliknande i samband med ägglossningen och efter ägglossningen lite mer rikliga och ev lite vitaktiga.
Ok, tack!