MadHatter skrev 2011-07-02 11:27:43 följande:
Det beror ju på vad du är intresserad av, men du har ju all möjlighet i världen att göra något som du tycker är kul. Kanske finns det en folkhögskola i närheten som anordnar någon skojig sommarkurs, jag har hittat kurser i allt från glasblåsning, till betonggjutning och luffarslöjd på olika ställen. Då träffar man ju lite annat folk också.
Eller ta en tur på några dagar till någon storstad och gå på museum, shoppa eler något annat.
Kanske bor du nära någon skärgård med turbåtar och kan åka ut på en liten luff, ladda upp med bra böcker för skön avkoppling.
Är du naturintresserad kanske frilufsfrämjandet där du bor anordnar någon skogs- eller fjällvandring eller kajakpaddling i grupp.
Eller kanske finns det något annat projekt du drömt om att göra? Köp färg och dukar och måla eller tyger och sy nya gardiner kläder mm. Gå på auktion och gör om gamla möbler och gör nytt hemma....
Ja gå ut och röra mig önskar jag att jag kunde. Gravid i nionde månaden och varje steg är ett steg av smärta. Jag har inga pengar att röra mig med då jag behöver spara pengar tills jag går på föräldraledighet och får en pytteliten ersättning första månaden när vi har som flest räkningar.
Annars var det riktigt bra förslag =)