• Sandra 793

    Lider med henne..

    Jag har själv försökt att bli gravid i 10 månader men jag känner nu att jag inte ska klaga längre för min kusin har haft det mycket värre,kan man ha mer otur??!!

    Hon och hennes kille bestämde sig för att dem ville ha barn..efter redan två försök blev hon gravid och lyckan var total,dock inte länge! Redan efter 6:e veckan började hon få kräftiga värkar i magen,efter besök fram och tillbaka till sjukhuset då hon var nära döden så konstaterade dem att hon fått utomkvedshavandeskap..om hon hade kommit in en halvtimme senare så hade hon inte klarat sig!
    Hon blev opererad och dem blev tvugna att ta bort ena äggstocken/äggledare.

    Min kusin började förlora hoppet att hon skulle kunna bli gravid igen med bara en äggstock/äggledare och efter många försök utan att bli gravid så hade hon nästan gett upp.

    Men nu förra månaden så fick hon possitivt Dock varade lyckan i 9:e veckor..dem hörde inget hjärta och det visade sig att barnet hade dött på en gång men att livmodern fortsatt att växa och kroppen hade inte stött ut det döda.

    Jag lider verkligen med henne och jag hoppas att oturen ska vända för henne!

  • Svar på tråden Lider med henne..
  • ensam10

    sånt är livet, det finns de som får barn fast de inte förtjäner det, de är dåliga föräldrar osv,
    och de finns de som älskar och längter efter barn fast vi inte får det.

    jag själv har fått missfall, och har fött en dotter som var svårt sjuk och dog efter 4 veckor.

    på nått sätt så känns det som om jag kommer aldrig att få barn, men jag kämper, vi har försökt nu i 1 år utan lycka.

    så jag  hoppas att din kusin får ett frisk barn till slut, och hoppas att du får ett + snart.

    lycka till!!!!! 

  • Sandra 793

    Ja så känns det verkligen!!


    Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit att först ha fött ett barn äntligen och lyckan över det för att sedan förlora det!


    Jag känner mig lite egoistisk som ofta klagar över att jag försökt HELA 10mån (för det känns som en evighet) när det finns folk som försökt i flera år,eller som min kusin eller ditt fall förlorar ett barn.


    Jag hoppas att det ska gå vägen för dig med!!


    Tack desamma!

Svar på tråden Lider med henne..