• Anonym (tjockisen)

Vilket av dessa bantningspreparat/viktningsmedel är bäst?

Chili Burn,Methodraine Slim tabletter, BURNEX,Bio-T,BioDrain,Prochrome,Levitas,30 Days,Thin400, äppelcidervinäger,Smart Shape,Carobextrakt,Slim Brus, mm mm.

Vilket av dessa viktminsknings preparat är bäst, om man vill rasa i vikt, och bli av med sötsuget(som för tillfället är enormt, och har varit i många år, och det blir nästan värre, tycker jag??!! Vilket är bäst då??

• Svar på tråden Vilket av dessa bantningspreparat/viktningsmedel är bäst?
  • Anonym

Tror inte nån av dom är så bra.

Men mot sötsug finns ProChrome, kostar typ 100kr för 3 mån, testa det.

• Anonym

Celsius är väl det jag skulle satsa på om jag hade de pengarna.

• Anonym

Börja räkna kalorier! Det är det enda som funkar, registrera dig på viktklubb.se.

Mulberry-kapslar eller Pro Chrome hjälper mot sötsug.

• Anonym (skulle)

Lurendrejerier..skulle aldrig gå på det

• UntilTheDark

Allt det där är skit. 

• Solsken269

Ingen av dom skulle jag säga är stark motståndare till piller och dieter.
    Man måste tror jag ändra sina matvanor jag tror starkt på kostcirkelen, halva tallriken med grönsaker,1/4 av tallriken med kött,fisk och 1/4 av tallriken med pasta,ris eller gryn...sen tillföra minst 1/2 kg frukt under dagen som mellanmål tex.

Jag tror aldrig att man kan behålla vikten genom att äta en massa piller då finns ju problemen med maten kvar när du slutar med dom och risken att gå upp och känna sig misslyckad är stora..

Nej börja att förändra dina matvanor från botten och gör det på ett sånt sätt som du känner så här kan jag leva resten av mitt liv inte bara för några veckor eller månader, jag tror starkt att det är den enda lösningen.

Jar tror också att bara rena produkter ska man äta, riktigt smör,grädde osv inte en massa konstgjorda saker men man behöver inte äta grädde varje dag och inte så mycket av det,det är ok att unna sig "onyttiga" saker också men inte jämt....jag skulle ALDRIG kunna leva resten av mitt liv utan tex pizza eller choklad men det sker bara någon gång då och då..

Sen motion,motion och motion det är AoO för att gå ner i vikt man måste göra av med det man sätter i sig så är det annars går man upp i vikt så väv in promenader,jogging eller Zumba....det  tror jag är skit roligt funderar starkt på att börja med det själv...

P.S Om du inte vet vad Zumba är googla det så hittar du allt

Lycka till

• Anonym (Hope)

Jo jo, det är klart att det enda som funkar är att äta rätt och motionera. Det har jag vetat om i åtminstone 25 år, men det är inte så "bara". Har nu 20 kg som ska bort...

Jag frågade på Hälsokostaffären här om dan, om det var något hon kunde rekommendera mer än något annat. Och det var det inte...

Kromtabletter märker inte jag nån skillnad av och inte mullbärste heller. Har också provat Lipogen (tror jag de heter) de blev jag dålig i magen av, i övrigt ingen skillnad. De "supereffektiva" tabletter som man inte ska äta om man har högt blodtryck, riskerar en dopingkontroll, har psykiska besvär osv osv skulle jag aldrig våga prova, där går gränsen... Och inte heller alli som har en del motbjudande biverkningar.

Jag provar nu kombinationen Nutrilett Qvick start (paket med kompletta måltider för 5 dgr) och Smart shape, får se hur det går. Jag behöver nog lite rivstart och veta exakt vad jag ska äta. Jag började med smart shape för en vecka sen och hade då inga krav på mig själv att äta mindre, (eftersom jag tänkte börja med nutrilett idag)  tog inte smart shape varje dag under vecka heller, men jag var helt enkelt inte lika hungrig, kände mig inte så sugen på att ta om en till portion eller så. Jag tror det har en viss effekt och är man lite motiverad kanske smart shape är det där lilla som underlättar att äta rätt. Får se hur det går.

• Canvan

Ett bra tips mot sötsug är att försöka undvika förmycket kolhydrater så försvinner sötsuget ganska snabbt! Och vikt!

Visst kan bantningskurer och piller fungera, men vill man bli kvitt övervikt tror jag mer på att hitta roten till problemet och försöka lösa sina inre konflikter så försvinner vikten på köpet!

Lycka till vad du än väljer!

• Anonym
    Solsken269 skrev 2011-07-23 06:06:21 följande:
    Ingen av dom skulle jag säga är stark motståndare till piller och dieter.
    Man måste tror jag ändra sina matvanor jag tror starkt på kostcirkelen, halva tallriken med grönsaker,1/4 av tallriken med kött,fisk och 1/4 av tallriken med pasta,ris eller gryn...sen tillföra minst 1/2 kg frukt under dagen som mellanmål tex.

Jag tror aldrig att man kan behålla vikten genom att äta en massa piller då finns ju problemen med maten kvar när du slutar med dom och risken att gå upp och känna sig misslyckad är stora..

Nej börja att förändra dina matvanor från botten och gör det på ett sånt sätt som du känner så här kan jag leva resten av mitt liv inte bara för några veckor eller månader, jag tror starkt att det är den enda lösningen.

Jar tror också att bara rena produkter ska man äta, riktigt smör,grädde osv inte en massa konstgjorda saker men man behöver inte äta grädde varje dag och inte så mycket av det,det är ok att unna sig "onyttiga" saker också men inte jämt....jag skulle ALDRIG kunna leva resten av mitt liv utan tex pizza eller choklad men det sker bara någon gång då och då..

Sen motion,motion och motion det är AoO för att gå ner i vikt man måste göra av med det man sätter i sig så är det annars går man upp i vikt så väv in promenader,jogging eller Zumba....det  tror jag är skit roligt funderar starkt på att börja med det själv...

P.S Om du inte vet vad Zumba är googla det så hittar du allt

Lycka till
    Varför ska man äta så mycket frukt?
Svar på tråden Vilket av dessa bantningspreparat/viktningsmedel är bäst?