Solsken269 skrev 2011-07-23 06:06:21 följande:
Ingen av dom skulle jag säga är stark motståndare till piller och dieter.
Man måste tror jag ändra sina matvanor jag tror starkt på kostcirkelen, halva tallriken med grönsaker,1/4 av tallriken med kött,fisk och 1/4 av tallriken med pasta,ris eller gryn...sen tillföra minst 1/2 kg frukt under dagen som mellanmål tex.
Jag tror aldrig att man kan behålla vikten genom att äta en massa piller då finns ju problemen med maten kvar när du slutar med dom och risken att gå upp och känna sig misslyckad är stora..
Nej börja att förändra dina matvanor från botten och gör det på ett sånt sätt som du känner så här kan jag leva resten av mitt liv inte bara för några veckor eller månader, jag tror starkt att det är den enda lösningen.
Jar tror också att bara rena produkter ska man äta, riktigt smör,grädde osv inte en massa konstgjorda saker men man behöver inte äta grädde varje dag och inte så mycket av det,det är ok att unna sig "onyttiga" saker också men inte jämt....jag skulle ALDRIG kunna leva resten av mitt liv utan tex pizza eller choklad men det sker bara någon gång då och då..
Sen motion,motion och motion det är AoO för att gå ner i vikt man måste göra av med det man sätter i sig så är det annars går man upp i vikt så väv in promenader,jogging eller Zumba....det tror jag är skit roligt funderar starkt på att börja med det själv...
P.S Om du inte vet vad Zumba är googla det så hittar du allt
Lycka till
Varför ska man äta så mycket frukt?