• vima

väldigt svullen efter tatuering..

Tatuerade vid utsidan av vaden i går, en koi ca 20 gånger 15 cm.. Är nu väldigt svullen precis under tatueringen, lite röd kanske... Blir lite orolig att de är infektion.. Eller kan de bli såhär?... Har 2 tatueringar se'n förrut men aldrig blivit så svullen förrut.. Orolig..

• Svar på tråden väldigt svullen efter tatuering..
  • Tecken

Ring Sjukvårdsupplysningen och hör med dem.

• vima

Jag använder Helosan o smörjer med.. Har för mig att ja hört någe om Bephanten att den är bra om det är svullet..?  Någon som vet om de stämmer? Skulle avvakta sa sjukvårdsupplysningen..

• menilla

Man kan svullna ordentligt de första dagarna efter en tatuering är gjord. Du skall tänka på att det är ett öppet sår och man svullnar oftast vid sår. Och du har ett stort "sår" nu.

Jag svullnade ordentligt runt handleden när jag tatuerade mig där. Var nog svullen i en tre-fyra dagar.

Alla tatuerare rekomenderar olika salvor. Vissa helosan och vissa bepahanten, vissa vaselin.
    Bepahanten är fetare än helosan, helosan har lite antiseptisk funktion. Det viktiga är att du smörjer en massa.

Jag gillar inte bepahanten, tycker mest den smetar runt. Har kört helosan på alla mina tatueringar.

Lycka till!

Svar på tråden väldigt svullen efter tatuering..