När kan de bada i sjön?
Undrar hur gamla barn måste vara för att kunna bada i sjön?
Undrar hur gamla barn måste vara för att kunna bada i sjön?
Det finns ingen åldersgräns ju.
¨tänkte om det är något i vattnet som små barn inte tål elelr kan reagera på mer än vuxna..
ska åka till stranden någon dag nästa vekca med min son och skulle vilja prova bada med honom :)
Sålänge det inte är värsta algblomningen så är det nog ingen far :D Ha det så härligt :D
å vad bra! tack för era svar! :)
¨tänkte om det är något i vattnet som små barn inte tål elelr kan reagera på mer än vuxna..
ska åka till stranden någon dag nästa vekca med min son och skulle vilja prova bada med honom :)
Min lille pojk badade i Ljungan(älv) för några dagar sedan, han är 4,5 månader. Min lilla badanka bangar inte för ett dopp =)
Är det ok att bada med en tre månaders, någon som gjort det?
Ville bara berätta va hon som vi gått på babysim hos sa. Att INGA barn under 2 ska bada i sjön. Hon har pratat med en barnläkare som säger att barn (deras kropp) under 3 inte kan reglera sin temperartur.
Man avgör ju själv när man vill börja bada sitt barn.
Ja... blir det inte lätt för kallt för en liten bebis? Jag menar, eftersom det är så viktigt med badtempen när man badar dem i balja. Eller är det mer för att det inte ska vara för varmt?
Fast man måste väl inte ha bebisen i vattnet länge och med hela kroppen i vattnet? Min dotter på 10 mån har badat i både sjö och hav trots att det är rätt kallt, hon plaskar ju mest runt i vattenbrynet och säger ifrån om hon inte trivs:)
det var lite det med att man ska kolla temperaturen i vattnet hemma som jag tänkte på med.. Men jag tänker ju inte bada med honom om jag tycker det är för kallt,men inne vid stranden brukar det ju vara lite varmare.
Precis, och man är ju inte i vattnet i 5 timmar precis heller med en sån liten :) Så det går nog bra :)
Lite plask med fötterna har de fått är de varit ett par månader. Bada hela kroppen har de gjort när de själva valt att göra det.
Är själv badkruka och skulle ALDRIG tvinga nån att bada bara för att JAG vill!
Jag ska till Frankrike i morgon med min 3-månaders - kan hon få doppa fötterna i Medelhavet tror ni?
Jag arbetar som babysim-instruktör, och rekommendationen för bebisar är att vattnet är minst 32 grader. Barn under två år ska inte bada i havet, då deras njurar inte är färdigutvecklade och kan ta skada av saltet.
Doppa fötterna och plaska vid strandkanten är dock ok för de under två år. Det är väldigt viktigt för små barn med vattentemperaturen då deras kroppar lättare blir nedkylda än våra. Även om ni som föräldrar inte tycker vattnet är kallt så kan det ändå vara kallt för barnet, som inte kan säga ifrån.