• klogu

Hur undviker man klibb och skav mellan låren?

Jag vet att jag är långt ifrån ensam om problemet med att det klibbar och skaver mellan låren så fort det blir varmt ute och man har kjol/klänning på sig. Nån som har något bra tips på hur man kan undvika detta? Nån kan väl göra en affärsgrej av att sälja "svettband" för låren. Typ som såna man har i pannan fast tunnare och bredare. Att släpa på sig cykelbyxliknande grejer under blir ju alldeles för varmt. Jag vill bara ha något som täcker själva skavområdet. Nån med en klok idé?

• Svar på tråden Hur undviker man klibb och skav mellan låren?
  • viseversa

Men ta patent på det själv=). bara att sy till av trikåtyg eller något. Problemet är väl hur man ska få dom att sitta kvar.

• klogu

Det måste ju vara NÅN mer som irriterar sig på klibbet...

• Nyfiken gul

det enda som har hjälpt mig är att skippa allt syntetmaterial - inklusive syntet i trosorna!

jag har vanliga enkla bomullstrosor som andas och när jag har kjol på mig väljer jag att ha material som andas. Idag har jag tex en kort jeanskjol i tunnare denim och den svalkar bra i värmen. Under har jag vanliga trosor i bikinimodell.

Måste jag vara finklädd och har på mig en kjol i annat material har jag skav och utslag mellan låren på bara en halvtimma.

Så luft hjälper!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tazzme

Kanske det kunde hjälpa att pudra låren med babypuder eller nåt? Eller är det talk man använde/använder?

• klogu
    viseversa skrev 2011-07-02 18:54:29 följande:
    Men ta patent på det själv=). bara att sy till av trikåtyg eller något. Problemet är väl hur man ska få dom att sitta kvar.
    Orkar inte dra igång nån affärsrörelse. Tänkte att nån annan kunde göra det. Men om dom sitter tillräckligt "hårt" borde dom väl sitta kvar. Där över kullen liksom. Haha!
  • klogu
    Tazzme skrev 2011-07-02 18:56:17 följande:
    Kanske det kunde hjälpa att pudra låren med babypuder eller nåt? Eller är det talk man använde/använder?
    Ingen dum idé. Värt att prova!
  • Hansen

Babypowder eller vad det heter kan man sätta mellan låren har jag för mig, har en bekant som gör det

• klogu
    Shabby skrev 2011-07-02 18:57:34 följande:
    Babypowder eller vad det heter kan man sätta mellan låren har jag för mig, har en bekant som gör det
    Som sagt. Värt att prova. Men frågan är om man måste fylla på efter hand. Om det liksom gnids bort.
  • Idun

Tajts under kjolen är ju ett sätt. Gärna tunna avklippta strumpbyxor. Det är egentligen den enda som jag tycker fungerar. 

• Hansen

Kan inte kopiera texten när jag skriver från min mobil. Jag vet att hon har haft det på innan jag träffar henne men har inte sett henne lägga på mer faktiskt

Svar på tråden Hur undviker man klibb och skav mellan låren?