• Tallkotte12

Ni som är korta och smala - var köper ni kläder?

Jag har verkligen tok-svårt att hitta kläder som sitter bra, blir less när till och med strl 34 (om man hittar nån) är för stor, ibland både på bredden och längden... Jeans brukar jag oftast kunna hitta i lagom storlekar, men tröjor och klänningar kan vara riktigt svårt! Var runt i säkert 10-15 butiker idag i jakt efter sommarklänningar, men hittade verkligen ingenting som satt bra!

Någon som har tips på affärer som ofta har kläder för oss korta och smala? (spelar ingen roll om det är riktiga butiker eller på internet) Är 158 cm lång och väger 47 kilo, så visst jag är liten, men förstår inte att det kan vara så svårt...

• Svar på tråden Ni som är korta och smala - var köper ni kläder?
  • MrsKnapa

Har du kollat xl/xxl storlekarna på barnavd?? Dem brukar ju ha massor :) där handla ja förut när ja låg på 49 kg, och är ca 1,63 lång..

• Tallkotte12
    MrsKnapa skrev 2011-07-02 18:56:01 följande:
    Har du kollat xl/xxl storlekarna på barnavd?? Dem brukar ju ha massor :) där handla ja förut när ja låg på 49 kg, och är ca 1,63 lång..
    Faktiskt inte... Vill ju fortfarande ha figursytt och kvinnligt och antar att barnkläderna inte är det?
  • La Lola

Min syrra som är petit (med fyllig byst, inte så mycket höft)  fyndar på barnavdelningarna och handlar gärna från LaRedoute.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Smietje
    La Lola skrev 2011-07-02 19:09:51 följande:
    Min syrra som är petit (med fyllig byst, inte så mycket höft)  fyndar på barnavdelningarna och handlar gärna från LaRedoute.
    www.asos.com har en petit avdelning med. titta på den!
  • Manchester

Passa på att handla om du är i England. De flesta märken där har en speciell petit range. En del engelska kedjor finns ju numera i Sverige, såsom Top Shop och Next. Där brukar jag hitta en del. Jag är på gränsen för att vara för lång med mina 161 cm, särskilt som mina ben är förhållandevis långa till min kroppslängd. Byxor passar därför inte alltid, men kjolar och klänningar brukar vara bra.

Annars har Indiska en del kläder som sitter bra på mig. De har ofta kläder i XS. Köpte dessutom nyligen en fin Bondelid-klänning i XS på MQ.

• petit

har samma problem, har därför nästan inget intresse av att shoppa för shoppandets skull, hittar ändå inget. Det får bli en å annan grej på h&m, tar typ det som är bekvämt och passar. är 153 cm å 43 kg, så barnavdelningen kan man ju fynda endel på oxå.

• Tallkotte12

Tack för tipsen! HM är väl den affär där jag hittat mest än så länge... Blev riktigt less för ett tag sen när en klänning i strl 34 från veto moda var stor som ett tält! Asos har jag surfat runt på förut, men inte hittat nåt jag fallit för än. Ska spana in topshop och Next med!

Svar på tråden Ni som är korta och smala - var köper ni kläder?